Performancing Metrics

جدیدترین گزارش از تغییرات قیمتی مواد خوراکی | اتاق خبر
کد خبر: 93017
تاریخ انتشار: 5 اسفند 1393 - 13:01
 در هفته گذشته سبزی‌ها بیشترین کاهش قیمت را در بین اقلام خرده‌فروشی داشتند، اما قیمت مرغ با رشد 1.2 درصدی نسبت به هفته ما قبل به 7500 تومان در سطح شهر رسید. ...
 در هفته گذشته سبزی‌ها بیشترین کاهش قیمت را در بین اقلام خرده‌فروشی داشتند، اما قیمت مرغ با رشد 1.2 درصدی نسبت به هفته ما قبل به 7500 تومان در سطح شهر رسید.
ایسنا- بانک مرکزی اعلام کرد که در هفته منتهی به اول اسفند‌ماه سال جاری قیمت لبنیات، برنج، قند و شکر، چای و روغن نباتی ثابت مانده و تخم‌مرغ، میوه‌های تازه، گوشت قرمز و گوشت مرغ با افزایش قیمت همراه بوده است. این در حالی است که سبزی‌های تازه و حبوبات کاهش قیمت داشتند. لبنیات و تخم‌مرغ در هفته مورد بررسی در گروه لبنیات قیمت پنیر غیرپاستوریزه نسبت به هفته قبل چهار درصد افزایش داشت و بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. لبنیات نسبت به هفته مشابه سال قبل 0.2 درصد رشد دارد. تخم‌مرغ نیز یک درصد افزایش قیمت داشت و شانه‌ای 8300 تا 10500 تومان فروش رفت. برنج و حبوبات در هفته گذشته بهای برنج نسبت به هفته مشابه سال قبل ثابت ماند و برنج داخله درجه دو حدود 0.1 درصد رشد داشت. این در حالی است که در گروه حبوبات نیز بهای لوبیا چیتی 0.5 درصد، لوبیا سفید 0.3 درصد و لوبیا قرمز 0.1 درصد کاهش یافت و قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. میوه‌ها و سبزی‌های تازه در هفته مورد گزارش بانک مرکزی قیمت سبزی‌های تازه نسبت به هفته قبل 4.8 درصد و نسبت به هفته مشابه سال قبل 18.2 درصد کاهش داشت. اما قیمت میوه‌های تازه در این دو دوره زمانی به ترتیب 1.2 و 4.1 درصد افزایش یافت. گوشت قرمز و گوشت مرغ در ادامه روند افزایشی گوشت مرغ در هفته اخیر نیز با رشد قیمت همراه بود و نسبت به هفته مشابه سال قبل حدود 31.4 درصد افزایش یافت. اما در گروه گوشت قرمز نیز رشد حدود 2.7 درصدی نسبت به هفته مشابه سال قبل گزارش شد و هر کیلو گوشت قرمز حدود 33 هزار تومان فروش رفت. همچنین قیمت قند، شکر، چای خارجی و انواع روغن نباتی ثابت بود.      
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید