Performancing Metrics

افزایش قیمت شیر خود‌سرانه است | اتاق خبر
کد خبر: 93457
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1393 - 09:13
 مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی با بیان اینکه هیچ مصوبه‌ای برای افزایش قیمت شیر صادر نشده، گفت: افزایش قیمت شیر توسط کارخانه‌های زیر نظر انجمن صنایع شیر و به طو...
 مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی با بیان اینکه هیچ مصوبه‌ای برای افزایش قیمت شیر صادر نشده، گفت: افزایش قیمت شیر توسط کارخانه‌های زیر نظر انجمن صنایع شیر و به طور خود سرانه اتفاق افتاده است.
محمدرضا اسماعیلی مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس - در مورد افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی، گفت: تعدادی از شرکت‌های صنایع لبنی بدون مجوز و خودسرانه اقدام به افزایش محصولاتشان کرده‌اند که پس از بررسی مشخص شد، این کارخانه‌ها زیر نظر اتحادیه نیستند. وی افزود: برخی کارخانه‌های صنایع لبنی جزء صنایع شیر ایران و دولتی‌اند، برخی عضو انجمن و برخی هم آزادند، بنابراین از نظر قانونی نظارت بر آنها برعهده اتحادیه نیست. مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی تصریح کرد: سال گذشته صنایع لبنی هر کیلوگرم شیرخام را به قیمت 1110 تومان خریداری می‌کرد که دولت در تیرماه امسال نرخ خرید شیرخام از دامداران را 1440 تومان مصوب کرد. وی با بیان اینکه خرید شیر با قیمت 1440 تومان از تولید‌کنندگان موجب افزایش قیمت تمام شده شیر می‌شود، اظهار داشت: از آنجا که افزایش قیمت تمام شده شیر به صلاح نیست و موجب کاهش مصرف می‌شود، مقرر شد، تا کارخانه ها شیر را با قیمت 1250 تومان خریداری کنند و به ازای آن 15 درصد قیمت محصولاتشان را افزایش دهند. اسماعیلی بیان داشت: اما  تعداد محدودی کارخانه که زیر نظر انجمن صنایع لبنی هستند، علاوه بر آن 15 درصد باز هم اقدام به افزایش قیمت کرده‌اند که این اقدام آنها قانونی نیست و هیچ مصوبه‌ای در راستای افزایش قیمت صادر نشده است. وی با بیان اینکه باید 35 درصد سفره روزانه مردم را شیر و محصولات لبنی تشکیل دهد، گفت: این موضوع در صورتی محقق می‌شود که تولید‌کنندگان و صنایع لبنی از سوی دولت حمایت شوند. براساس این گزارش: در حالی که صنایع لبنی از خرید شیرخام تولید‌کنندگان به قیمت مصوب 1440 تومان به دلیل عدم کشش بازار امتناع می‌وزند، قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی را برای سومین بار در سال جاری افزایش داده‌اند. این گزارش می‌افزاید: سرانه مصرف شیر در ایران با حدود ۸۵ کیلوگرم نصف سرانه مصرف جهانی است و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی هم یکی از دلایل سرانه پایین مصرف شیر در کشور را قیمت بالای محصولات لبنی عنوان می‌کند.    
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید