Performancing Metrics

برخوردار:پارلمان بخش خصوصی نقش مهمتری در توسعه اقتصادی ایفا کند | اتاق خبر
کد خبر: 93907
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1393 - 19:18
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با تاکید براینکه بخش خصوصی می تواند بازوی توانمندی برای دستگاههای اجرایی در کشور باشد ،تصریح کرد: از لحاظ دانش ،وجاهت قانونی و تاثیر گذ...
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با تاکید براینکه بخش خصوصی می تواند بازوی توانمندی برای دستگاههای اجرایی در کشور باشد ،تصریح کرد: از لحاظ دانش ،وجاهت قانونی و تاثیر گذاری ، اتاق ها نقش مهمی در بین سه قوه کشور دارند و به نظر می رسد که با برنامه ریزی های منسجم تر پارلمان بخش خصوصی بتواند نقش مهمتری در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند.
محمدحسین برخوردار درگفت وگو با ستاد خبری ائتلاف بزرگ ، فعالیت اتاق ایران در دوره فعلی را مناسب ارزیابی کرد و افزود: اتاق در دوره کنونی فعالیت بسیاری در زمینه های مختلف از تدوین پیش نویس قوانین تا برگزاری جلسات شورای گفت وگو و دعوت مستقیم از وزرا و معاونان آنان به انجام رساند که نقش مهمی در انعکاس مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی به دستگاههای اجرایی و سایر قوا داشت . وی ادامه داد: این رضایت مندی در نظر سنجی و اظهار نظرهای هیات نمایندگان نیز به روشنی قابل درک است . برخوردار در پاسخ به این پرسش که با درنظرگرفتن فضایی که در حال حاضر در انتخابات اتاق وجود دارد ترکیب هیات نمایندگان را تا چگونه ارزیابی می کنید ؟ عنوان کرد: امکان راهیابی گروههای جدید به اتاق آینده وجود دارد اما به نظر می رسد بخشی از ترکیب کنونی هیات نمانیدگان در اتاق آتی نیز حضور داشته باشند . عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با اشاره به اینکه اتاق ها مشاور سه قوه محسوب می شوند ،تصریح کرد: از لحاظ دانش ،وجاهت قانونی و تاثیر گذاری، اتاق ها نقش مهمی در بین سه قوه کشور دارند و به نظر می رسد که با برنامه ریزی های منسجم تر پارلمان بخش خصوصی بتواند نقش مهمتری در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند . عضو ائتلاف بزرگ، درخصوص انتقاداتی که به رئیس محوری در اداره اتاق ها مطرح می شود ، اظهار کرد: اتاقها به هیچ عنوان در شرایط رئیس محوری اداره نشده اند و همواره نظرات تخصصی که از کمیسیون های مختلف حاصل شده محور تصمیم گیری ها واقع شده است . حجم بالای قاچاق به استناد آمارهای رسمی رئیس مجمع واردات با اشاره به حجم بالای واردات کالای قاچاق به کشور تصریح کرد: سخت گیری و وضع قوانین غیرضرور در زمینه واردات رسمی انگیزه واردات کالای قاچاق را در کشور فراهم می کند تا آنجا که به اذعان آمارهای رسمی ،سالانه 25 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد شده که از این میزان، تنها 5 میلیارد دلار مربوط به قاچاق سوخت و تفاوت نرخ انرژی با کشورهای همسایه بوده است . برخوردار با بیان اینکه ارزیابی های اتاق ایران و ایجاد سامانه ای جامع در خصوص اطلاعات اقتصادی می تواند در اختیار مراجع ذی صلاح قرار گیرد ،بیان کرد: فعالان اقتصادی به طور ملموس در جریان مشکلات اقتصادی کشور هستند و می توانند در تهیه آمارهای مستند نقشی مهم ایفا نموده و این آمارها را در اختیار دستگاه های اجرایی قرار دهند . وی تاکید کرد : بخش خصوصی می تواند بازوی توانمندی برای دستگاه های اجرایی در کشور باشد و با توجه به تاکیداتی که بر کاهش حجم تصدی گری های دولتی وجود دارد باید زمینه حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور فراهم شود .    
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید