شرکت پست اعلام میکند که علت دریافت نقدی هزینه کارتهای سوخت هنگام تحویل این است که این هزینه باید به شرکت پخش و پالایش فرآوردههای نفتی داده شود، درصورتی که با پرداخت از طریق دستگاههای پوز، این امکان فراهم نیست.
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی گفت: هفته آینده برنامههای جدیدی را برای اجرای طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی در نظر داریم که در روزهای آتی اطلاعرسانی خواهد شد.
بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی از امروز طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی استارت میخورد اما این به معنای نبود بنزین و یا ایجاد مشکل در روند توزیع سوخترسانی در کشور نیست زیرا کارت آزاد جایگاهها همچنان فعال و در دسترس است.
اجرای طرح الزام استفاده از کارت سوخت هوشمند از بیست و دوم مرداد آغاز میشود، طرحی که به گفته برخی فعالان در این حوزه، هنوز زیرساختهای آن تکمیل نشده و با چالشهایی دستوپنجه نرم میکند که یکی از آنها، میزان آمادگی جایگاههای سوخت است.
از چند روز پیش شمارش معکوس برای آغاز طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی آغاز شد و مالکان وسایل نقلیه در تبوتاب دریافت این کارت بودند و اکنون بار دیگر بر ضرورت استفاده از کارت هوشمند سوخت از روز سهشنبه (۲۲ مردادماه) تاکید شده است
در حال حاضر حدود ۷۲۱ هزار کارت سوخت در باجههای معطله پست مانده است که هنگام تحویل این کارتها به صاحبانشان ۱۰ هزار تومان اخذ میشود که طبق اعلام سخنگو شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی این مبلغ برای هزینههای صدور کارت و پست است.
استفاده از کارت سوخت شخصی تا شش روز دیگر الزامی میشود اما همچنان افرادی هستند که یا کارت سوخت ندارند یا کارت سوخت آنها دچار مشکل شده است که باید در روزهای باقی مانده این مشکل را برطرف کنند.
سخنگوی شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی گفت: افرادی که قبلا در سامانه دولت همراه ثبتنام کردهاند، نگران دریافت کارت سوخت خود نباشند؛ چراکه تلاش ما این است که نهایتا تا ۲۰ مردادماه کارت این افراد را در اختیارشان قرار دهیم.
شهروندانی که برای دریافت کارتهای سوختشان پیامک دریافت کردند، با مراجعه به بخش رهگیری سایت پست میتوانند ببینند کارتشان در کدام باجه پست قرار دارد و برای دریافت آن مراجعه کنند.
نهم خرداد ماه بود که شرکت پخش فرآوردههای نفتی بهطور رسمی اعلام کرد که از ۲۰ مردادماه استفاده از کارت سوخت شخصی الزامی و سوخترسانی تنها با این کارت امکان پذیر میشود، اما بهتازگی وزیر نفت اعلام کرده که احتمال تمدید این تاریخ وجود دارد.
استفاده از کارت سوخت شخصی از ۲۰ مردادماه اجباری میشود؛ اجباری که در نگاه اول شاید دردسرهایی را برای مصرفکنندگان به دنبال داشته باشد اما درواقع این طرح مزیتهایی دارد که میتوان دردسرهای آن را نادیده گرفت.
استفاده از کارت سوخت شخصی با اولویت کلان شهرهای تهران، کرج، تبریز و اصفهان از ۲۰ مردادماه اجباری میشود و لازم است که مالکان وسیله نقلیه در روزهای باقیمانده نسبت به دریافت کارت سوخت خود اقدام کنند.
دی ماه سال گذشته بود که واردات بنزین متوقف و از خروج یک میلیارد دلار سرمایه کشور جلوگیری شد؛ این در حالی است که با توجه به افزایش مصرف بنزین کارشناسان پیشبینی میکنند که اگر این روال ادامه یابد، ممکن است ایران دوباره وارد کننده بنزین شود
در تهران ۱۳۴ جایگاه سوخت وجود دارد که از این تعداد بیشترین جایگاه در غرب و کمترین جایگاه در مرکز شهر قرار دارد؛ بهطوری که در غرب تهران ۳۳ جایگاه و در مرکز تهران تنها ۱۷ جایگاه سوخت وجود دارد.
طبق اعلام شرکت ملی پست، ۷۷۰ هزار کارت سوخت در باجه معطلی پست مانده است و با توجه به لزوم استفاده از کارت سوخت شخصی از ۲۰ مرداد، درصورت مراجعهی افراد، در اختیارشان قرار میگیرد.
طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی با اولویت در کلان شهرهای تهران، کرج، تبریز و اصفهان از بیستم مردادماه اجرایی میشود که برای اجرای درست این مهم نیز آییننامه رسیدگی به تخلفات تبیین شده است.
درحالی که شائبههای بسیاری مبنی بر عدم تحقق طرح استفاده از کارت سوخت هوشمند وجود داشت، وزیر نفت صراحتا اعلام کرد که وزارت نفت بهطور کامل آمادگی عرضه بنزین با کارت هوشمند سوخت را دارد و این طرح از ۲۰ مردادماه با جدیت اجرایی میشود.