Performancing Metrics

صادرات صنايع كوچك 25 درصد رشد داشته است | اتاق خبر
کد خبر: 2011
تاریخ انتشار: 6 مرداد 1390 - 10:33

معاون سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي گفت: با تشكيل خوشه‌هاي صنعتي صادرات صنايع كوچك 25 درصد رشد داته است.

به گزارش فارس ، علي‌نقي قدس پيش از ظهر دیروز در يك نشست خبري با حسن رادمرد رئيس مركز اصناف و بازرگانان اظهار داشت: ادغام باعث مي‌شود تا براي توليد و تجارت در يك جا تصميم‌گيري شود. در حال حاضر 895 شهرك صنعتي مصوب در كل كشور داريم كه 654 واحد در حال واگذاري زمين هستند و 34 شهرك خصوصي داريم كه 13 شهرك در حال بهره‌برداري است.

وي با تأكيد بر اينكه 200 خوشه صادراتي در شهرك‌هاي صنعتي شناسايي شده‌اند اظهار داشت: از مزيت انتقال واحد‌هاي صنفي به شهرك‌هاي صنعتي اين است كه با توجه به شرايطشان بين 4 تا 10 سال از معافيت مالياتي استفاده مي‌كنند، زمين‌هاي اين صنعت به صورت نقد و اقساط در اختيار آنها قرار مي‌گيرد، شهرداري‌ها دخالتي در صدور پروانه ندارند، از كمك‌هاي فني اعتباري مي‌توانند استفاده كنند و همچنين از طرح‌هاي زودبازده مي‌توانند استفاده كنند.

معاون سازمان صنايع كوچك شهرك‌هاي صنعتي اظهار داشت: تلاش مي‌كنيم تا پس از ادغام براي شهرك‌هاي صنفي و صنعتي يك عنوان مشترك انتخاب بكنيم تا صنوف هم بتوانند از مزيت‌هاي شهرك صنعتي استفاده كنند.

قدس گفت: تسهيلاتي كه در اختيار صنايع قرار گرفته است براساس نوع صنايع و ميزان تأثير‌گذاري اصلاح قيمت‌هاي حامل‌هاي انرژي بوده است لذا اين طور نيست كه بخواهم بگويم واحد‌هاي كه در داخل شهرك‌هاي صنعتي هستند تسهلات گرفته‌اند يا خير. بلكه اين تسهيلات براساس ميزان تأثيرگذاري آنها از قانون هدفمند‌شدن يارانه‌ها پرداخت مي‌شود.

وي همچنين با تكذيب شايعاتي مبني بر تعديل نيرو يا تعطيلي برخي واحد‌هاي شهرك‌هاي صنعتي گفت: در حالت عادي هم برخي واحد‌هاي اقتصادي هم ممكن است تعديل نيرو داشته باشند لذا اين موضوع ارتباطي به هدفمند كردن يارانه‌ها ندارد.

وي افزود: اگر واحدهاي صنعتي دچار مشكل شود ما در اختيار گذاشتن كمك‌هاي فني، اعتباري از آنها حمايت مي‌كنيم تا در اين زمينه هيچ گونه مشكلي نداشته باشند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید