Performancing Metrics

مهران آتشی: رده‌های پایه بسکتبال به توجه دقیق نیاز دارد | اتاق خبر
کد خبر: 382728
تاریخ انتشار: 9 آذر 1395 - 16:57
یکی از کارشناسان بسکتبال معتقد است که تقویت تیم‌های پایه و نگهداشتن آن‌ها در سطح عالی کاری با برنامه‌ریزی بلندمدت است.

به گزارش اتاق خبر، مهران آتشی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به عملکرد خوب تیم ملی در رده‌های پایه به خصوص رده جوانان خاطرنشان کرد: برای بهتر شدن و افزایش سطح کیفی رده‌های پایه باید برنامه‌ریزی‌های طولانی مدت شود و فدراسیون هم تا حدودی به این امر توجه کرده اما همچنان برای رده‌های پایه توجه بیشتری نیاز است.

این کارشناس بسکتبال در مورد عملکرد مربیان برای حفظ این روند رو به رشد رده‌های پایه اظهار کرد: در این رده از تیم‌ها مربیان باید سلسله مراتب بالا بردن سطح تکنیکی بازیکنان را به آن‌ها بیاموزند و این امر با انجام مسابقه‌های مختلف میسر است.

وی در رابطه با بالا رفتن انتظارهای مردم از ورزش بسکتبال گفت: برای اینکه جوابگوی خواسته مردم باشیم باید آموزش بازیکنان را به رده‌های پایین‌تر منتقل کنیم چرا که اگر قاعده یک هرم خوب ساخته شود از راس هرم خروجی‌های خوبی خواهیم داشت.

مهران آتشی افزود: برای اینکه بتوانیم مقابل تیم‌هایی مانند چین و استرالیا که به این رده‌ها اهمیت زیادی می‌دهند خوب ظاهر شویم و بازیکنان را به لیگ برتر برسانیم باید هر بازیکن 15 ساله به طور متوسط 60 تا 70 مسابقه رسمی انجام دهد.

وی در پایان در ارتباط با پرورش بازیکنان خوب برای لیگ برتر از رده‌های پایین خاطرنشان کرد: بهترین روش برای این کار کشف و حمایت استعدادهاست که خوشبختانه امروزه فدراسیون این کار را انجام داده نباید این بازیکنان رها شوند چرا که باید خیلی دقیق‌تر به این مسائل رسیدگی شود.

 

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید