Performancing Metrics

اعزام هيات تجاري به عراق؛ ايران در پي جبران كاهش صادرات به عراق | اتاق خبر
کد خبر: 1221
تاریخ انتشار: 10 تیر 1390 - 11:19

در حالي كه آمار تجارت ايران و عراق حاكي از كاهش صادرات ايران دارد، هيات تجاري از ايران 15 تير ماه به كشور عراق اعزام خواهد شد.

اتاق نیوزـ  طبق گفته عضو هيات رييسه اتاق مشترك اين هيات تجاري براي شركت در اولين اجلاس سالانه دو كشور به عراق اعزام مي‌شوند كه خواسته فعالان بخش خصوصي اين است كه مواردي مانند صادرات خدمات فني و مهندسي به عراق، پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري و لابي‌هاي سياسي در دستور اين اجلاس قرار بگيرد.

اين در حالي است كه طبق آمارهاي حميد حسيني در دو ماهه نخست امسال بيش از 570 ميليون دلار ايران به عراق صادرات داشته و از اين كشور 11 ميليون دلار اقلام وارد كرده است.

اين فعال بخش خصوصي در اين مورد با تاييد كاهنده بودن روند صادرات ايران به عراق به خبرنگار ايسنا مي‌گويد: در سال گذشته در مجموع چهار ميليارد دلار به عراق صادرات داشتيم كه به صورت ميانگين ماهانه بيش از 300 ميليون دلار صادرات مي‌شد اما در دو ماهه نخست امسال به ميزان سال گذشته نرسيده‌ايم كه البته ما خيلي دل‌نگران نيستيم در ماه‌هاي آتي مي‌توانيم جبران كنيم.

وي در مورد علت كاهش صادرات ايران به عراق توضيح مي‌دهد:‌ هم‌اكنون كشور عراق بعد از دو كشور چين و امارات در جايگاه سوم كشورهاي مقصد كالاهاي صادراتي ايران قرار دارد كه گذشته اين جايگاه بالاتر بود. اين به علت آن است كه ميزان صادرات ايران به چين و امارات افزايش يافته است اما در مورد عراق كار خاصي نكرده‌ايم.

طبق سخنان اين عضو هيات رييسه اتاق مشترك ايران و عراق از جمله كالاهاي صادراتي ايران به كشور عراق انواع مواد غذايي، ميوه، لوازم خانگي، لوازم ساختماني مانند سيمان و كاشي و فرآورده‌هاي نفتي و پتروشيمي و از جمله كالاهاي وارداتي ايران از عراق قراضه‌ آهن، مس و ميعانات گازي است.

انتهاي پيام

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید