Performancing Metrics

ساخت نمایشگرهای قابل‌لمس شناور با لیزر پرسرعت | اتاق خبر
کد خبر: 121647
تاریخ انتشار: 22 تیر 1394 - 13:52
اتاق نیوز - محققان ژاپنی با همکاری دانشگاه توکیو شیوه‌ای را برای استفاده از لیزر پرسرعت به منظور ساخت نمایشگرهای پلاسمای قابل‌لمس و شناور در هوا ارائه داده‌اند. ...
اتاق نیوز - محققان ژاپنی با همکاری دانشگاه توکیو شیوه‌ای را برای استفاده از لیزر پرسرعت به منظور ساخت نمایشگرهای پلاسمای قابل‌لمس و شناور در هوا ارائه داده‌اند.
به گزارش سرویس فناوری ایسنا، بر خلاف بسیاری از نمایشگرهای لیزری، نمایشگر جدید هنگام لمس‌شدن، حس سوختگی به کاربر نمی‌دهد. با افزایش سرعت لیزر از یک نانوثانیه به یک فمتوثانیه (یک میلیونیوم یک میلیاردیوم ثانیه)، محققان سطح ایمنی این نمایشگر را افزایش داده و لمس آن‌ را ایمن کرده‌اند. دانشمندان مدعی‌اند این فناوری دارای مزیت‌هایی نسبت به نمایشگرهای سه‌بعدی است و می‌توان پلاسمای لیزری را به دقت کنترل کرد. گفته می‌شود این فناوری در کاربردهای مانند تولید واقعیت افزوده قابل‌مقیاس‌بندی، رابط‌های هوایی کاربری و تصاویر حجمی کارآمد خواهد بود. گرچه این نمایشگر در حال حاضر بسیار ریز و حجم آن فقط هشت میلی‌متر مکعب است، دانشمندان امیدوارند با پیشرفت این فناوری ابعاد آن‌ نیز بزرگ‌تر شود.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید