Performancing Metrics

رفع تحریم ها محرکی برای اقتصاد | اتاق خبر
کد خبر: 157042
تاریخ انتشار: 28 مهر 1394 - 09:58
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: با توجه به اینکه رکود در کشور بسیار عمیق است، بسته رونق اقتصادی تنها می تواند بخشی از مشکلات را حل کند. در این رابطه رفع تح

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: با توجه به اینکه رکود در کشور بسیار عمیق است، بسته رونق اقتصادی تنها می تواند بخشی از مشکلات را حل کند. در این رابطه رفع تحریم ها از نظر روانی و عملیاتی می تواند مفید واقع شود. برداشته شدن تحریم ها محرک خوبی برای اقتصاد است که به رفع تنگاه های مالی و روان تر شدن تصمیمات اقتصادی کمک می کند.

 رضا  پدیدار در گفت و گو با اتاق خبر افزود: با توجه به شرایط اقتصادی، اجرای بسته رونق اقتصادی می تواند تاحدی آسیب پذیر باشد. در این راستا در صورت رفع کامل تحریم ها باید سرمایه مالی و تولید را در خدمت اقتصاد قرار داد.

 پدیدار با اشاره به اینکه با توجه به مطالعات و تحقیقاتی که دولت در حوزه اقتصاد انجام داده است، اجرای بسته اقتصادی می تواند به گشایش در وضعیت اقتصادی منجر شود، اظهار کرد: اجرای این بسته با برطرف شدن محدودیت های مالی، اعتباری و بازار سرمایه باعث افزایش تقاضا در بازار می شود. همچنین  با عملیاتی شدن این بسته، عرضه در بازار رونق پیدا می کند.

 وی گفت: این بسته از طرفی تقویت قدرت اقتصادی مردم و از طرفی رونق تقاضا را در پی خواهد داشت که در نتیجه به تحرک در بازار ختم می شود که این موضوع حائز اهمیت است.

 پدیدار با بیان اینکه بسته رونق اقتصادی به تمام طرفین چه عرضه کنندگان و چه مصرف کنندگان کمک می کند، عنوان کرد: این بسته یک طرح و مدل است که مطابق با آنچه که مسئولان گفته اند باعث جهش اقتصادی می شود. البته این جهش به عملکرد دولت برمی گردد

 این عضو اتاق بازرگانی افزود: با توزیع منابع برای خریداران و عرضه کنندگان کالا و خدمات، تقاضا وارد بازار می شود و درنهایت گردش اقتصادی ایجاد می شود.  البته موفقیت این عوامل به ایجاد اعتماد بین حاکمیت و دولت برمی گردد. اگر این رابطه حاصل شود؛ نگرانی های مردم تا حدی کاهش پیدا می کند؛ چون اقتصاد با روح و روان مردم در ارتباط است که به آرامش در بازار منجر می شود.

 پدیدار ادامه داد: در صورت تحقق این شرایط تقاضای کاذب از بین رفته و تقاضای واقعی ایجاد می شود. تقاضای واقعی باعث جذب موجودی های تولید شده و به گردش اقتصادی منتهی می شود.

 وی تاکید کرد: یکی از اقداماتی که دولت باید در دستور کار خود قرار دهد؛ توجه به منافع ملی است. این قضیه به دولت، مردم و تولیدکنندگان گره خورده است. در این راستا مسئولان باید به ارزیابی و سنجش مردم و بررسی نقاط ضعف تولیدکنندگان اقدام کند. به گفته وی، مثلث ایجاد شده بین دولت، تولیدکنندگان و مردم می تواند باعث نجات اقتصاد شود. این امر باید در شورای گفت و گو، اتاق های بازرگانی و نشست های دولت مطرح و بررسی شود که درنتیجه اعتماد به وجود  آید.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید