Performancing Metrics

محصولات کم‌آب باید محور صادرات کشاورزی باشد | اتاق خبر
کد خبر: 302167
تاریخ انتشار: 23 آذر 1394 - 20:29
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت در بحث صادرات باید مبنای خود را بهره‌وری و مصرف آب قرار دهد و از صادرات محصولاتی حمایت کند که مصرف آب کمتری دارند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت در بحث صادرات باید مبنای خود را بهره‌وری و مصرف آب قرار دهد و از صادرات محصولاتی حمایت کند که مصرف آب کمتری دارند.

 به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا در خوزستان، عباس کشاورز در همایش سالانه محققین و مروجین کشاورزی استان که امروز - 23 آذرماه - در دانشگاه رامین اهواز برگزار شد، اظهارکرد: دولت باید به صادرات محصولاتی بپردازد که آب کمی برای کشت آن‌ها نیاز است و باید این مساله را ترویج دهد.

 وی افزود: برگزاری چنین همایش‌هایی اتفاق خوبی است که میان سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه کشاورزی رامین به وجود آمده و امیدواریم این مساله به الگویی برای سایر دستگاه‌ها تبدیل شود تا با دانشگاه همکاری داشته باشند.

 کشاورز تصریح کرد: ایده‌ها و فعالیت‌های محققین از طریق فعالیت مروجین کشاورزی عملیاتی می‌شود و مروجین کشاورزی باید به خوبی برای تحقق آن‌ها عمل کنند.

 وی ادامه داد: با توجه به اینکه ارتباط با کشاورز عام به صورت روستا به روستا برای محققین امکان پذیر نیست، بهترین روش استفاده از یافته های تحقیقاتی استفاده از مروجین کشاورزی است.

 کشاورز در خصوص برگزاری این همایش عنوان کرد: برای تکمیل عملکرد برگزاری این همایش، باید بیانیه یا دستورالعملی برای شورای سیاست گذاری استان ارسال شود تا سازمان جهاد کشاورزی به عنوان بخش دولتی بتواند از این فعالیت‌ها حمایت کند.

 معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: حمایت از یافته‌های علمی بدست آمده از محققان و دستاوردهای برگزاری چنین همایش‌هایی منجر به افزایش تولید خواهد شد که باید این مساله را مورد توجه قرار داد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید