Performancing Metrics

سازمان ملل ائتلاف سعودی را مسئول حمله به شهروندان یمنی دانست | اتاق خبر
کد خبر: 304044
تاریخ انتشار: 2 دی 1394 - 10:37
پایگاه خبری اخبارالساعه امارات امروز (چهارشنبه) نوشت: سازمان ملل متحد، کشورهای عضو ائتلاف سعودی مهاجم به یمن را مسئول حمله به شهروندان یمنی دانست.

به گزارش اتاق خبر،این پایگاه خبری به نقل از امیرزید بن رعد الحسین نماینده حقوق بشر سازمان ملل متحد از حملات نظامی کشورهای ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی در یمن در حمله به مناطق شهری که تعداد آنها کم هم نیست، انتقاد کرد.
نماینده حقوق بشر سازمان ملل گفت: با نگرانی فزآینده، بمباران شدید هوایی و زمینی مناطق پرجمعیت و نابودی تاسیسات زیربنایی و خدمات شهری مثل بیمارستان ها و مدارس در یمن را پیگیری می کند.
وی افزود: همه طرف های درگیر در این زمینه مسئول هستند بخصوص آنچه که در ظاهر پیداست نتیجه نامطلوب حملات متعدد هوایی کشورهای ائتلاف سعودی به این مناطق است.
عربستان به همراه چند کشور عربی و با حمایت آمریکا از ششم فروردین ماه سال جاری هجوم گسترده ای را عیله یمن و مردم بی دفاع این کشور آغاز کرد که در پی این تجاوز آشکار نظامی تاکنون هزاران نفر شهید یل مجروح، میلیون ها یمنی آواره و تخریب تقریبا کامل این کشور را به همراه داشته است.
تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور مورد حملات جنگنده های کشورهای ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان قرار گرفته است.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید