Performancing Metrics

کشتی‌های سوپرباناماکس سال 95 به چابهار می آیند | اتاق خبر
کد خبر: 305615
تاریخ انتشار: 9 دی 1394 - 19:45
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان سال 95 ما شاهد پهلوگیری کشتی های سوپر پاناماکس در این بندر خواهیم بود .

اتاق خبر: در سیستان و بلوچستان، سیاوش رضوانی در نشست با رئیس برد اقتصادی وزارت تجارت افغانستان ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته از انعقادقرارداد بخش خصوصی هند با سرمایه گذاری 85 میلیون دلار فقط برای خرید تجهیزات بندر شهید بهشتی چابهار با بخش خصوصی ایران خبر داد و اظهار کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هند برای خرید تجهیزات، ما هم امکاناتی از قبیل 70 هکتار اراضی، ترمینال کانتینری برای انجام فعالیت بندری در اختیار آنها قرار می دهیم.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ سیاوش رضوانی گفت: بندر چابهار جزء بنادر بزرگ کشور محسوب می شود که در زمینه واردات کالاهای از قبیل کود ، کانتینر ، سوخت ،ترانزیت ،و در زمینه صادرات کالاهای مواد معدنی سنگ آهن ، کلینکر ( مواد اولیه سیمان) به کشورهای قطر و عمان و مصر به فعالیت تخلیه و بارگیری می پردازد.

رضوانی اظهار کرد: در حال حاضر با لایروبی اسکله 5 شهید بهشتی چابهار با عمق 14- در حال حاضر قابلیت پهلودهی کشتی هایی با سه هزارTEU کانتینر امکان پذیر است و بندر چابهار در زمینه انبارداری کانتینری وارداتی 75 درصد تخفیف و در زمینه انبارداری صادراتی 85 درصد تخفیف نسبت به سایر بنادر دارد.

رضوانی تصریح کرد ما از هر نوع سرمایه گذاری تجار در بندر چابهار استقبال می کنیم .

وی خاطرنشان کرد: پروژه بندر شهید بهشتی چابهار حدود 110 دستگاه تجهیزات از قبیل گنتری کرن، کشنده، ریچ استکر، مکنده ، لیفتراک، لیپهر و جرثقیل مورد نیاز است که خوشبختانه در یکی دو ماه آینده توسط شرکت آریا بنادر خریداری خواهد شد.

رضوانی گفت: سرمایه گذاری های انجام شده در بندر چابهار در زمینه های پتروشیمی ، ترانزیت ، سوخت و بانکرینگ انجام شده است .

 حاجی رحم الدین حاجی آغا مشاور و رئیس برد اقتصادی وزارت تجارت افغانستان به همراه تنی چند از تجار افغانی از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بازدید و نشستی با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در زمینه های چگونگی همکاری و استفاده بهینه از بندر چابهار به عنوان یکی از مهمترین بندر برای کشورافغانستان به بحث و بررسی پرداختند .

نظرات
ADS
ADS
پربازدید