Performancing Metrics

اعتبارات حفاظت از آب ۱۴ برابر شد | اتاق خبر
کد خبر: 305724
تاریخ انتشار: 10 دی 1394 - 09:42
یک مقام مسئول در وزارت نیرو گفت: انتظار می‌رود با اجرایی شدن مراحل ۱۵ پروژه طرح احیای ذخایر آب تا پایان برنامه ششم به میزان ۶ میلیاردمترمکعب کسری مخازن آب جبران شود.

اتاق خبر: جواد میبدی با اشاره به اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب که از شهریورماه سال ۱۳۹۳ مطرح شده است، گفت: اجرای این طرح در قالب ۱۵ پروژه در حال انجام است که ۱۱ پروژه توسط وزارت نیرو، سه پروژه توسط وزارت کشاورزی و یک پروژه بوسیله سازمان زمین شناسی کشور انجام می شود.

بنا بر این گزارش به نقل از مهر؛ مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری و حفاظت آب و آبفای وزات نیرو اظهارداشت: ایجاد تشکل های آب بران و واگذاری حفاظت از آب به تشکل های مردمی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در سطح کلان، نظارت و مقابله با چاه های غیرمجاز و نصب کنتورهای هوشمند در چاه های برقی و دیزلی از جمله پروژه های طرح تعادل بخشی آب در کشور است.

میبدی بیان داشت: اعتبارات تعادل بخشی آب در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۴ برابر شده به طوری که در گذشته کل اعتبارات این بخش ۲۵۰ میلیارد ریال بود که امسال به سه هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: برای تبیین دستورالعمل های پروژه های تعادل بخشی آب، کشور به لحاظ حوزه آبریز به هفت منطقه تقسیم شده که هر استان میزبان تعدادی از شرکت های آب منطقه ای است. با اقداماتی که در حال انجام است، تا پایان برنامه ششم توسعه، شش میلیارد متر مکعب از کسری مخازن آب کشور جبران خواهد شد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید