Performancing Metrics

آغاز مذاکرات انرژی ایران-اسپانیا | اتاق خبر
کد خبر: 305742
تاریخ انتشار: 10 دی 1394 - 12:25
مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی با اشاره به آغاز مذاکرات با اسپانیایی‌ها برای اجرای‌های مدیریت مصرف برق و انرژی از نصب دوهزار کنتور هوشمند برق و جایگیزینی با کنتورهای فعلی خبر داد.

اتاق خبر: سیدحسین سجادی با بیان اینکه هوشمند سازی شبکه برق اولویت‌دار ترین برنامه صنعت برق در دوران پساتحریم است، گفت: تاکنون مراحل اولیه مهندسی کار و پایلوت هوشمند سازی شبکه برق در کشور انجام شده است.

بنا بر این گزارش به نقل از مهر؛ مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی ایران با اعلام اینکه در مراحله اول قرار بود پایلوت نصب و راه اندازی دو هزار دستگاه کنتور هوشمند در پنج ناحیه تهران و البرز، مشهد، اهواز، بوشهر و زنجان اجرایی شود، تصریح کرد: در حال حاضر مهندسی اجرای این طرح به پایان رسیده و به زودی مرحله اجرای این طرح به صورت گسترده آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نصب و راه اندازی کنتورهای هوشمند برق برای مشترکان بدون هزینه خواهد بود، اظهار داشت: دولت هزینه نصب و راه اندازی کنتورهای هوشمند برق را متقبل شده است.

وی در تشریح مهمترین ویژگی راه اندازی کنتورهای هوشمند برق در کشور، توضیح داد: این کنتورها امکاناتی را در سیستم ها ایجاد می‌کنند که در سیستم های دیجیتال معمولی وجود ندارد.

سجادی با یادآوری اینکه سیستم های معمولی را می شود به یک گوشی موبایل ساده تشبیه کرد که فقط می توانست شماره گیری کند ولی سیستم های هوشمند مانند نسل جدید گوشی های هستند که خدمات متعددی به مشترکان می دهد، تبیین کرد: کاهش مصرف انرژی، کمک به کاهش پیک بار شبکه با امکان مدیریت پیک و آگاهی دهی به مشترکان از زمان پیک مصرف از دیگر ویژگی‌های نسل جدید کنتورهای برق است.

مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی در ادامه با اشاره به آغاز مذاکرات ایران با کشورهای اروپایی همچون اسپانیا به منظور اجرای طرح های مدیریت و کاهش مصرف برق و انرژی در کشور، افزود: علاوه بر شرکت های اروپایی تاکنون مذاکرات متعددی با شرکت های چینی و کره جنوبی هم انجام شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بهینه سازی مصرف برق و انرژی در ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید گنجانده شده است، بیان کرد: از این رو مراحل نهایی تصویب و ابلاغ طرح های بهینه سازی و مدیریت مصرف برق و انرژی در شورای اقتصاد در حال انجام است.

وی با یادآوری اینکه بهترین طرح ها در این حوزه بحث روشنایی و بازیافت انرژی است که این دو گروه طرح هایی با راندمان بالا و پر بازده هستند، خاطرنشان کرد: در کنار اینها طرح هایی در زمینه جایگزینی لوازم فرسوده برقی و سیستم‌های مختلفی که در فرآیندهای تولید کمک می کند هم در دستور کار قرار دارد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید