Performancing Metrics

حمایت از کارآفرینان شاخصه مهم اقتصاد مقاومتی است | اتاق خبر
کد خبر: 306082
تاریخ انتشار: 13 دی 1394 - 04:08
کارآفرین برتر استان کرمانشاه گفت: حمایت از کارآفرینان به ویژه در عرصه تولید محصولات کشاورزی شاخصه مهم اقتصاد مقاومتی به عنوان امر مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر حسن رحمانی اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به امر اقتصاد مقاومتی  و کارآفرینی در عرصه تولیدات داخلی، را سر لوحه فعالیت‌های خود قرار دادم  و وارد عرصه کار آفرینی شدم.

وی حرفه اصلی خود را طراحی، نقشه کشی و نقشه برداری عنوان کرد و افزود: مدرک تحصیلی فوق دیپلم در رشته عمران را دارم اما از آجا که پدرم به کشاورزی مشغول است و ساکن روستا هستیم این ایده در من ایجاد شد که با توجه منابع خدادادی در این مناطق بیشتر به فعالیت بپردازم.

این پرورش دهنده زعفران افزود: با توجه به اینکه پرورش زعفران در استان پدیده‌ای نو ظهور است و با وجود کم آبی ها و بحران این منبع طبیعی آبی در سنوات گذشته استفاده از کشت جایگزین برخی محصولات که به آبیاری کمی نیاز دارند می توان حرکتی سازنده را در چشم انداز اقتصادی کشور قرار داد.

رحمانی تصریح کرد: در این راستا همت خود را مضاعف کردم و با اجاره یک هکتار زمین جهت کشت زعفران اقدام نمودم و امروز شاهد ثمر دادن تلاش های خود در این عرصه اقتصادی هستم.

این کارآفرین ابراز داشت: با اخذ ۲۰۰ میلیون ریال وام از بسیج سازندگی کرمانشاه که در سریع ترین زمان ممکن و امکانات مناسب و کم دردسری صورت گرفت توانستم معادل همین مقدار وام را صرف آماده سازی زمین، تهیه کود حیوانی، پیازچه نمایم که با پرورش مناسب محصول و استفاده از مشاوره ای کارشناسان در این عرصه به کیفیت کاشت و برداشت محصول و نیز مرغوبیت آن افزوده شد.

وی افزود: پرورش زعفران در استان با استقبال خوبی مواجه شده و شرایط مناسب آب و هوایی نیز بر کارایی و بهبود کشت این محصول صحه گذاشته و همین امر موجب توجه بیشتر به کشت زعفران شده است.

کارآفرین برتر کرمانشاه اظهار داشت: طبق استانداردها و تحقیقات به عمل آمده کرمانشاه در رقابت با زعفران نسبت به دیگر استان‌ها به ویژه خراسان از جایگاه ویژه و عالی برخوردار است و در برخی مناطق به ویژه شهرستان‌های پاوه وصحنه این محصول از کیفیت خوبی بهره مند است که  حتی برخی معتقدند باید زادگاه زعفران را در کرمانشاه دانست.

رحمانی خاطر نشان کرد: از نظر کمی نیز مزارع کشت زعفران کرمانشاه ازپتانسیل خوبی بهره مند و در برخی مناطق به ویژه شهرستان صحنه در سال دوم از هر هکتار ۳ کیلو و در سنوات بعد تا ۴ کیلو برداشت محصول صورت گرفته است.

وی حمایت از کارآفرینان را شاخصه مهم اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: این گیاه با ۲ بار آبیاری در سال می‌تواند به بقا و رشد خود ادامه دهد به صورتیکه با یک بار کاشت این محصول تا حداقل ۷ سال می‌توان برداشت انجام داد و این مهمترین بخش اقتصاد مقاومتی است و باید مسئولان توجه بیشتری به حمایت در پرورش زعفران و تولیدات داخلی توسط کارآفرینان داشته باشند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید