Performancing Metrics

محصولات نفتی و غیرنفتی 10کشور از بندرآمیرباد ترانزیت شد | اتاق خبر
کد خبر: 306274
تاریخ انتشار: 13 دی 1394 - 17:55
مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت:در سال جاری محصولات نفتی و غیر نفتی 10 کشور اروپایی و آسیایی از این گذرگاه اقتصادی به کشورهای هدف ترانزیت شد.

اتاق خبر: علی خدمتگزار افزود : در این مدت 82 هزار و 500 تن محصولات نفتی و غیرنفتی کشورهای ترکمنستان ، قزاقستان ، پاکستان ، چین ، امارات متحده عربی ، ترکیه ، روسیه ، انگلستان و هندوستان از این بندر تزانزیت شد.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ وی کشورهای مقصد ترانزیت این کالاها را هم پاکستان ، افغانستان ، امارات متحده عربی ، عراق ، ارمنستان ، قرقیزستان ، قزاقستان ، ترکمنستان ، عراق و روسیه معرفی کرد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با استناد به آمارهای رسمی سال جاری گفت که وزن بارهای ترانزیتی از این بندر در 9 ماهه سال جاری با 128 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 82 هزار و 459 تن رسید.
وی وزن کالاهای ترانزیت شده در نه ماهه پارسال را 36 هزار و 168 تن اعلام کرد.
خدمتگزار کالاهای نفتی ترانزیت شده از بندر امیرآباد را بنزین، نفت گاز و مازوت و کالاهای غیر نفتی را هم مصالح ساختمانی از جمله سنگ های تزیئنی و گرانیت معرفی کرد .
به گفته وی 51 هزار تن از کالاهای ترانزیتی در سال جاری مواد نفتی و بقیه غیر نفتی بود.
بر اساس آمارهای رسمی امسال معادل 136 میلیون و 79 هزار دلار کالا از گمرکات مازندران ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش چهار درصد افزایش نشان می دهد . بیشترین میزان ترانزیت کالا از بندر امیرآباد در شرق استان انجام شد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید