Performancing Metrics

هدر رفت انرژی در كشور بالا است | اتاق خبر
کد خبر: 306763
تاریخ انتشار: 16 دی 1394 - 08:03
معاون عمرانی استاندار زنجان:
معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: فرهنگ غلط مصرف، هدر رفت انرژی در كشور را بالا برده است و اگر از آن پیشگیری نكنیم دچار خسران خواهیم شد.

اتاق خبر- معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: فرهنگ غلط مصرف، هدر رفت انرژی در كشور را بالا برده است و اگر از آن پیشگیری نكنیم دچار خسران خواهیم شد.

بنابراین گزارش جواد رحمتی ظهر سه شنبه  در نخستین جلسه هماهنگی كمیته راهبردی ایجاد شبكه تخصصی بهینه سازی  انرژی و محیط زیست  استان زنجان كه با حضور دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: تلاش برای بهینه سازی انرژی تضمین رشد  اقتصادی  و  آسایش نسل آینده  كشور است.

وی  با ابراز تاسف از هدر رفت انرژی در كشور تصریح كرد: متاسفانه به دلایل مختلف اعم از فرهنگ غلط مصرف، هدر رفت انرژی در كشور بالاست و اگر از آن پیشگیری نكنیم  دچار خسران خواهیم شد.

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اقدامات مختلف برای بهینه سازی مصرف انرژی در كشور ابراز كرد: متاسفانه  این برنامه ها توفیقات چندانی نداشته است.

رحمتی یادآور شد: وجه تمایز برنامه های كمیته راهبردی ایجاد شبكه تخصصی بهینه سازی  انرژی و محیط زیست با سایر برنامه ها  تاكید آن بر استفاده از تكنولوژی های نو و دخیل كردن بخش خصوصی است.

 وی با تاكید بر ضرورت هم افزایی دانشگاه و كارگروه فنی بهینه سازی  انرژی و محیط زیست  گفت:  برای حمایت از پایان نامه های مرتبط می توانیم  پیشنهادات خود را به مراكز علمی منعكس كنیم.

معاون عمرانی استاندار زنجان از تشكيل نخستين جلسه  هماهنگی كميته راهبردی ايجاد شبكه تخصصی بهينه سازی  انرژی و محيط زيست  استان زنجان خبرداد.

رحمتی تدوین نقشه راه در استان ها، شناسایی ظرفیت ها و نیاز های استانی  و استفاده  از توان فنی دانشگاه ها و مراكز علمی پژوهشی را  در راستای تحقق برنامه های ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست پیشنهاد داد.

همایش سرمایه گذاران بومی  استان زنجان فردا برگزار می شود

 مدیر كل دفتر فنی  استانداری زنجان  از برگزاری همایش سرمایه گذاران بومی استان زنجان در روز چهارشنبه ۱۶ دی خبر داد.

 اسرافیل نیازی افزود: در این همایش ۱۵۰ نفر از مشاوران، پیمانكاران، سازندگان، مهندسان مشاور، انبوه سازان و فعالان بومی بخش مسكن و ساختمان  با ظرفیت های سرمایه گذاری در زنجان آشنا می شوند.

وی گفت: در این همایش كه حاصل هم افزایی شهرداری زنجان ، شورای شهر  و استانداری زنجان است ظرفیت های موجود سرمایه گذاری معرفی و نظرات  و پیشنهادات حاضران احصا می شود.

 به گفته نیازی، برگزاری پنل  سرمایه گذاری، سخنرانی های تخصصی و نیز نمایشگاه جنبی از ظرفیت های سرمایه گذاری احصا شده  از دیگر برنامه های همایش سرمایه گذاران بومی  زنجان است كه فردا در جهاد دانشگاهی زنجان برگزار می شود.

مدیر كل دفتر فنی استانداری زنجان اظهار كرد: ۳۰ پروژه آماده سرمایه گذاری توسط شهرداری و ۱۰ پروژه توسط  سازمان همیاری شهرداری های استان زنجان در همایش مذكور معرفی می شوند.

نیازی تصریح كرد: اكنون مهمترین نیاز برای رونق استان  جذب سرمایه گذار است و باید از هر فرصتی در این زمینه استفاده كرد.

منبع: ایسنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید