Performancing Metrics

شائبه انتخاباتی تغییر مدیران نفتی | اتاق خبر
کد خبر: 306920
تاریخ انتشار: 16 دی 1394 - 14:27
برخلاف بخشنامه وزیر نفت مبنی بر ممنوعیت فعالیت شرکت های اصلی و فرعی این وزارتخانه در فرآیند انتخابات آتی برای جلوگیری از هرگونه تاثیرگذاری و یا شائبه دخالت، برخی از شرکت‌های و مدیران نفتی فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کردند.

اتاق خبر: طی یک ماه گذشته حدود پنج مدیریت در مناطق نفت‌خیز جنوب جابه‌جا شدند؛ در حالی این تغییرات در بزرگترین شرکت نفتی ایران صورت گرفته است که وزیر نفت طی بخشنامه‌ای به شرکت‌های اصلی و فرعی این وزارتخانه از مدیران نفتی خواسته است از جابه‌جایی مدیران بپرهیزند.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ بیژن عالی‌پور؛ مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب 14 آذر ماه جهانگیر پورهنگ را به عنوان "سرپرست" جدید شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون جایگزین مسعود باغبان کرد؛ این در حالیست که باغبان هم پیش از این به عنوان سرپرست منصوب شده بود.

همچنین عالی‌پور 6 دی ماه در حکمی فرهاد فروتن را به عنوان "سرپرست" ساختار و بهره وری این شرکت منصوب کرد.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب 10 دی ماه نیز در احکام جداگانه‌ای مشاور و رییس دفتر مدیرعامل و سرپرست بازرسی و رسیدگی به شکایات را در این شرکت منصوب کرد؛ بر این اساس مهرزاد شکیب به عنوان مشاور و رییس دفتر مدیرعامل و خدارحم محمدرضایی به عنوان سرپرست بازرسی و رسیدگی به شکایات مناطق نفت‌خیز جنوب منصوب شدند.

ابراهیم پیرامون؛ مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان نیز 9 دی ماه طی حکمی مجید رضاپور را به سمت مدیر منابع انسانی این شرکت را منصوب کرد.

 بیژن نامدار زنگنه؛ وزیر نفت، طی بخشنامه‌ای شرکت های اصلی و فرعی وزارت نفت را از هرگونه تاثیرگذاری و یا شائبه دخالت در فرآیند انتخابات آتی - مجلس خبرگان و  مجلس شورای اسلامی -منع کرد.

متن کامل بخشنامه وزیر نفت به شرح ذیل است:

قائم مقام، معاونان و مشاوران محترم

شرکت‌های اصلی و فرعی تابع وزارت نفت

دانشگاه و پژوهشگاه صنعت نفت و موسسه مطالعات بین المللی انرژی

دیگر واحدهای مستقل

باتوجه به نزدیک شدن زمان انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و به منظور پرهیز از هرگونه شائبه دخالت و تاثیرگذاری در فرآیند انتخابات، نکات زیر برای رعایت دقیق به همه شرکت‌های اصلی و فرعی و واحدهای تابعه وزارتخانه ابلاغ می‌گردد. بدیهی است با متخلفین برابر قانون و مطابق مقرارات اداری برخورد خواهد شد:

1- مطابق قانون، هرگونه استفاده از امکانات دولتی و یا شرکتی به نفع و یا علیه هریک از نامزدهای انتخابات ممنوع است و واحدهای بازرسی داخلی صنعت نفت موظف به نظارت دقیق بر این امر می‌باشند.

2- مدیر یا مدیرانی که به دلیل تعلقات سیاسی، جناحی و قومی نمی‌توانند در موسم انتخابات رعایت بی‌طرفی نمایند به نحوی که با موضع‌گیری و دخالت خود در فرآیند انتخابات تاثیرگذار می‌شوند باید سریعاً از سمت خود مستعفی و یا جابه جا شوند تا شأن و منزلت صنعت نفت از شائبه دخالت در انتخابات صیانت گردد.

3- تا زمان برگزاری انتخابات حتی المقدور از تغییر و جابه جایی مدیران به ویژه در سطوح استان‌ها و شهرستان جز در موارد ضروری و اجتناب ناپذیر مانند بازنشستگی و یا استعفای مدیران پیشین، جدا پرهیز گردد. لذا در این بازه زمانی هرگونه تغییر و جابه جایی مدیران یاد شده باید با رعایت سلسله مراتب اداری و پس از کسب موافقت وزیر نفت صورت گیرد.

علاوه بر تغییرات مدیریتی در شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب، برخی رسانه‌های محلی خوزستان، از "دیدار یک چهره نفتی منتسب به دفتر عالی‌ترین مدیر این شرکت با آیت الله هاشمی و رئیس دولت اصلاحات خبر داده‌اند.

* * زمان‌های مربوط به احکام انتصاب در این گزارش مربوط به زمان انتشار خبر انتصابات در سایت رسمی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید