Performancing Metrics

تولید در موسسه رازی حرام است! | اتاق خبر
کد خبر: 306971
تاریخ انتشار: 16 دی 1394 - 17:49
وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید در موسسه رازی حرام است و باید موسسه به یک مرکز تحقیقات کاربردی و مرکز تعامل دانشمندان و علمای این رشته تبدیل شود.

اتاق خبر: محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز در مراسم نودمین تأسیس مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی با بیان اینکه تأسیس این مؤسسه 90 سال پیش در منطقه کار بدیعی بود، اظهار داشت: مؤسسه رازی در آن زمان نمونه‌ای در منطقه نداشت و از آن سال تاکنون خدمات ارزنده‌ای به جامعه در بهداشت انسانی و بهداشت دام و طیور عرضه کرده است.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ وی افزود: اما در اینجا یک سؤال می‌توان پرسید که آیا موقعیت کنونی ما اکنون در منطقه در رابطه با تولیدات همان موقعیتی است که همان 90 سال پیش داشتیم، اظهار داشت: پاسخ ما این است که «نه»، همان موقعیت را نداریم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: شاید یکی از اهداف نشست امروز برگزاری یادآوری 90 سال فعالیت این مؤسسه است و اینکه بررسی کنیم و موقعیت قبلی خود را بازیابیم.

وی تصریح کرد: اینکه بدانیم در داخل چه کنیم، تا جایگاه قبلی خود را حفظ کنیم و بتوانیم در منطقه مثل سابق درخشان باشیم.

وی با تشکر از حضور نماینده و رایزن فرهنگی سفارت فرانسه در این مراسم، اظهار داشت: امیدواریم بعد از بحث برجام بتوانیم در یک تعامل با سایر مؤسسات تولید واکسن دنیا خصوصا مؤسسات تولید واکسن در فرانسه بیش‌تر همکاری داشته باشیم.

حجتی تصریح کرد: اگر بخواهیم روش‌های گذشته را ادامه دهیم با توجه به فضای علمی و تکنولوژی و رقابت تنگاتنگ قطعاً عقب می‌مانیم، بنابراین باید در روش‌های اجرایی و مدیریتی و برنامه‌ریزی تجدید نظر کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: باید به اقدامات سرعت ببخشیم، دولت پشتیبان ماست و عزم ملی ما این است که در سیاست‌ها تجدیدنظر کنیم و در قوانین بالادستی تمام رویکردهایی که به ما نشان می‌دهد این است که نگاه بیرون از مؤسسه، داشته باشیم.

حجتی گفت: آنچه مسلم است ما در برنامه نباید در داخل مؤسسه واکسن‌سازی رازی‌ تولیدکننده باشیم و این حداقل کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

وی تصریح کرد: با امکانات محدود خود درون مؤسسه و همچنین قوانین و مقررات دست و پاگیر نمی‌توانیم سیر و شتابی را که از ما انتظار می‌رود، را پاسخ‌گو باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: قطعاً باید به‌وسیله همه دست‌اندرکاران داخل کشور کارهای مؤسسه را به شرکت‌های دانش‌بنیان بدهیم.

وی تصریح کرد: همچنین تولید در داخل موسسه واکسن و سرم‌سازی را حرام بدانیم و موسسه باید به یک مرکز تحقیقات کاربردی و مرکز تعامل دانشمندان و علمای این رشته تبدیل شود.

حجتی گفت: بنابراین باید این موسسه بستر تعامل بین محققان ما و مسئولان دست‌اندرکار تبدیل شود و یک پل رابط بین درون و بیرون موسسه باشد.

براساس این گزارش در این مراسم که با حضور حمید کهرام رئیس موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، از واکسن تک‌ ظرفیتی تب برفکی 6PD50 و واکسن توکسوئیدی 3 ظرفیتی آنتروتوکسمی رونمایی شد.

همچنین در این مراسم از تمبر یادبود موسسه، کتاب تاریخچه موسسه و تندیس زنده‌یاد پروفسور میرشمسی رونمایی شد.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید