Performancing Metrics

ماراتن روخوانی یک کتاب | اتاق خبر
کد خبر: 308278
تاریخ انتشار: 26 دی 1394 - 03:24
دوستداران رمان معروف «موبی دیک» شاهکار ادبی «هرمن ملویل»، برای بیستمین سال در ماراتن روخوانی بلند این رمان مشهور شرکت می‌کنند.

به گزارش اتاق خبر، طرفداران رمان کلاسیک «موبی دیک» (وال سفید) در موزه‌ای در ماساچوست گرد هم جمع می‌شوند و از سطر اول تا خط پایانی این کتاب را در 25 ساعت روخوانی می‌کنند.

 
موزه نهنگ «نیو بدفورد» ماساچوست طی 20 سال گذشته، برگزاری این مراسم را برعهده داشته است. امسال 150 نفر برای شرکت در این مارتن 25 ساعته داوطلب شده‌اند.
 
در این دوره روخوانی چهارساعته اقتباس پرتغالی شاهکار ملویل و خوانش دوساعته نسخه کودکانه این کتاب نیز به برنامه‌های هرساله طرفداران «موبی دیک» اضافه شده است. بنابراین این گردهمایی‌ها افرادی از سن هشت سال تا کتاب‌خوانان حرفه‌ای و مسن را دربرمی‌گیرد.
 
به گزارش آسوشیتدپرس،‌ صدها نفر در این مراسم شرکت می‌کنند و هزاران نفر پخش زنده آن را از طریق اینترنت دنبال می‌کنند.
 
ملویل معروف‌ترین اثر خود را درباره‌ شکار پرماجرای یک نهنگ در سال 1851 منتشر کرد. این داستان تاکنون بارها مورد اقتباس‌ نمایشی و تصویری قرار گرفته است. ملویل بخش مهمی از خاطرات خود از دوران سفرهای دریایی و صید نهنگ را در دل قصه این رمان گنجانده و مجموعه‌ای از اطلاعات ضروری را در این‌باره در اختیار خواننده گذاشته است.
 
منبع:ايسنا
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید