Performancing Metrics

روند مصرف فرآورده‌های نفتی در زنجان کاهش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 309003
تاریخ انتشار: 24 دی 1394 - 07:33
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زنجان اعلام کرد:
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زنجان از كاهش روند مصارف فرآورده از زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها تا سال جاری در این استان خبر داد.

اتاق خبر- مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زنجان از كاهش روند مصارف فرآورده از زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها تا سال جاری در این استان خبر داد.

بنابراین گزارش علی‌اصغر عباسی اظهارکرد: در مصرف بنزین در ۹ ماهه سال ۸۸  میزان مصرف ۲۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بوده كه این میزان مصرف در ۹ ماهه سال‌جاری علی‌رغم افزایش تولید خودرو و از طرفی تمایل هموطنان به مسافرت با وسایل شخصی به یك رشد متعارف ۶ درصدی با مصرف ۲۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر رسیده.

وی افزود: در صورتی‌كه با توجه به وجود روند افزایشی در مصرف بنزین در طول سنوات قبل اجرای طرح هدفمندی  انتظار یك رشد مصرف به مراتب بالاتری در ۹ ماهه سال ۹۴ متصور بود.

این مقام مسئول افزود: در مصرف نفت‌گاز غیر نیروگاهی شامل مصارف صنعتی، كشاورزی و حمل و نقل نیز با توجه به فعالیت‌هایی از قبیل تبدیل سوخت و از طرفی اجرای طرح پیمایش در سال‌جاری شاهد یك كاهش ۲۵ درصدی مصرف هستیم به طوری‌كه میزان مصرف در ۹ ماهه سال اجرای هدفمندی یارانه ها در حدود ۳۵۰ میلیون لیتر و در ۹ ماهه سال‌جاری ۲۸۰ میلیون لیتر بود.

وی در ادامه افزود: مصرف نفت سفید نیز در ۹ ماهه سال پایه با مصرف ۱۲۲ میلیون لیتری و قیاس این مصرف با مدت مشابه سال‌جاری حاكی از یك كاهش چشمگیر  ۵۴ درصدی است كه عمده دلایل این كاهش در روند رو به رشد گازكشی مصارف حرارتی خانگی و صنعتی و تولید بروز می‌کند.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید