Performancing Metrics

تاکید وزیر ارتباطات بر اهمیت سهم پست از بازار تجارت الکترونیکی | اتاق خبر
کد خبر: 309391
تاریخ انتشار: 26 دی 1394 - 17:53
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از ساختمان مرکزی شرکت پست و دفتر پستی سهند تصریح کرد: پست کشور می بایست به عنوان مجموعه ای منسجم و آماده با مشارکت بخش خصوصی سهم خود را در بازار تجارت الکترونیکی به طور چشمگیری توسعه بخشد.

به گزارش اتاق خبر و به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ادامه دکتر واعظی در نشست صمیمی با مدیران ستادی شرکت، با ابراز خرسندی از عملکرد کنونی شرکت در مقایسه با دو سال گذشته اظهار داشت: خوشبختانه تفاوت های فاحشی در زمینه تشکیلاتی، تقویت مدیریت ها و کاهش نیروی انسانی حاصل شده که قابل تقدیر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان این که آنچه شاهد آن هستیم کار کوچکی نیست افزود: این اقدامات ثمره تلاش یک مجموعه است که زمینه تحول شبکه پستی را موجب شده است.

دکتر واعظی با اشاره به این که پست های دنیا دستخوش تحولاتی بزرگ شده اند، تاکید کرد: با نگاه به آنچه در ادارات پست موفق در دنیا روی داده است، نباید به وضعیت کنونی شبکه بسنده کرد و می بایست با الگوبرداری از پیشرفت های آنها امور بزرگی را صورت دهیم .

وی با بیان این که زیرساخت ها در پست مهیا و فراهم است، خاطرنشان کرد: باید با هدف گذاری های مختلف و ایده های نو تجارب موفق پستی دیگر کشورها استخراج و در داخل بومی سازی و عملیاتی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تاکید بر افزایش سهم پست از بازار تجارت الکترونیک تصریح کرد: شبکه پستی با برخورداری از امتیازاتی نظیر دولتی بودن، شبکه گسترده، توزیع مویرگی، فضاهای متعدد، خدمات انبارداری و حمایت پست بانک می تواند با مشارکت بخش خصوصی، کسب و کار خوبی را در زمینه تجارت الکترونیک برای خود ایجاد کند.

دکتر واعظی به سرویس پست رسانه اشاره و خاطرنشان کرد: پست به عنوان مجموعه ای با امکانات تبلیغاتی گسترده و شبکه توزیع فراگیر که به همه جا دسترسی و بانک اطلاعات مشاغل را دراختیار دارد می تواند در زمینه تبلیغات درآمد خوبی را حاصل کند.

وی مناسبت های مختلف را فرصتی برای کسب درآمد شبکه پستی دانست و گفت: بازار پستی بازاری بی انتهاست که می تواند با ابتکارات جدید روز به روز گسترده تر گردد.

وزیر ارتباطات در همین ارتباط گفت: می بایست کارگروهی مشخص به منظور استخراج ایده های نو تشکیل و در جهت پیاده سازی و اجرای آن ها در داخل کشور برنامه ریزی نماید.

دکتر واعظی همچنین ایجاد تشکیلاتی مستقل به منظور طراحی، برنامه ریزی و پشتیبانی خدمات مجازی را ضروری برشمرد و عنوان کرد: این تشکیلات با استفاده از دیتاسنتر موجود می تواند نهایت استفاده را درخصوص توسعه خدمات الکترونیکی پستی کند.

وی درخصوص اساس نامه جدید شرکت پست بیان داشت: با پی گیری های صورت گرفته از سوی مسئولین شرکت پست امیدواریم این اساسنامه به زودی در صحن علنی مطرح و به تصویب رسد.

وزیر ارتباطات بر اتخاذ رویکرد اقتصاد مقاومتی در پست تاکید کرد و گفت: با توجه به سیاست های کلان کشور انتظار می رود پروژه های در دست اقدام شبکه پستی به این مهم پیوند بخورد.

دکتر واعظی ایجاد داشبورد مدیریتی را اقدامی بزرگ خواند که اشراف مدیریت را بر تمامی امور موجب می گردد و درخصوص طرح بزرگ GNAf ، سامانه یکپارچه نشانی استاندارد مکانی اظهار داشت: با توجه به این که طرح تغییرات بزرگی را در عرصه خدمت رسانی موجب می شود و مزایای بسیاری را از جمله طبقه بندی مشاغل و تحقق دولت الکترونیک به دنبال دارد در زمینه این طرح کلان ملی اطلاع رسانی گسترده صورت گیرد.

وی مجموعه پستی کشور را در مقایسه با دیگر سازمان ها مجموعه ای صمیمی، خالص و همدل دانست و گفت: می بایست با بهره مندی از این سرمایه ارزشمند کارهایی بزرگ صورت داد و در مدت باقی مانده از دولت "تدبیر و امید" پست متحول شود.

دکتر واعظی در پایان اظهار امیدواری کرد: پست بتواند با کارایی، توانمندی و خدمات ارزنده به عنوان شرکتی معتبر مطرح گردیده و جایگاه والایی را برای خود رقم زند.

در این بازدید که مهندس راسخ معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و پشتیبانی و مهندس قنبری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس حسن زاده مشاور وزیر و رییس هیات مدیره و دکتر فرحی مدیرعامل پست بانک ایران، اعضای هیات مدیره، معاونان و جمعی از مدیران ستادی شرکت پست نیز حضور داشتند، مهندس مهری در آغاز جلسه گزارشی از عملکرد شرکت در سال جاری ارایه کرد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید