Performancing Metrics

نفت خام بی‌کیفیت آمریکا بشکه‌ای نیم دلار شد | اتاق خبر
کد خبر: 310123
تاریخ انتشار: 28 دی 1394 - 20:10
قیمت انواع نفت خام بی کیفیت تولیدی در آمریکا به شدت کاهش یافته به طوری که خریداران برای خرید هر بشکه نفت ترش و سولفور بالای داکوتای شمالی بیش از نیم دلار پرداخت نمی کنند.

اتاق خبر: نفت در آمریکا آنقدر زیاد و ارزان شده که حداقل یک خریدار می گوید، برای گرفتن یک نوع خاص از نفت کم کیفیت از تولید کننده، باید پولی هم به آن پرداخت شود.
بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ بر اساس لیست قیمتی که روز جمعه در سایت اینترنتی شرکت فلینت هیلز ریسورسز، شعبه پالایش نفت برادران میلیاردر چارلز و امپراطوری صنعتی دیوید کوچ منتشر شده، این شرکت اعلام کرده برای خرید هر بشکه نفت ترش و سولفور بالای داکوتای شمالی نیم دلار می دهد. این کمتر از رقم 13 دلار و 50 سنت در یک سال پیش و 47 دلار و 60 سنت در ژانویه 2014 است.
در حالی که افت قیمت مذکور ناشی از نبود ظرفیت خط لوله کافی برای انتقال نوع خاصی از نفت کم کیفیت است، این خبر نشان می دهد که وضعیت بازار نفت در آمریکا با چه شرایط دشواری مواجه است. قیمت نفت خام شاخص آمریکا در 18 ماه گذشته بیش از 70 درصد کاهش یافته و امروز هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت برای تحویل در ماه فوریه به قیمت 28 دلار و 36 سنت معامله شده است که پایین ترین رقم از اکتبر  2003 تاکنون است.
اندی لیپو، رئیس موسسه لیپو اویل اسوسیتس در هیوستون گفت: «گفتن این موضوع به تولید کنندگان که آنها باید پولی به شما بدهند تا نفتشان را ببرید، مطمئنا یک انگیزه قوی برای تولید کنندگان برای بستن چاه هایشان است.»
جیک رینت، سخنگوی شرکت فلینت هیلز روز یکشنبه به تماس ها  برای اظهارنظر در خصوص لیست قیمت منتشر شده پاسخ نداد. قیمت های منتشر شده توسط فلینت هیلز ریسورسز و رقبایی نظیر پلینز آل آمریکن پایپلاین به عنوان شاخص مورد استفاده قرار گرفته و بر قیمت ده ها نوع نفت خامی که در آمریکا تولید می شود تاثیر گذاشته است.
شرکت پلینز آل آمریکن قیمت پیشنهادی خود برای 2 نوع نفت کم کیفیت دیگر را نیز اعلام کرده است: نفت خام ترش جنوب تگزاس بشکه ای 13 دلار و 25 سنت و قیمت نفت خام ترش اوکلاهاما بشکه ای 13 دلار و 50 سنت.
به گفته جان آئورز، یکی از مسئولان شرکت ترنر میسون اند کو در دالاس، نفت سولفور بالا در داکوتای شمالی بخش کوچکی از نفت خام تولید شده در این ایالت را شامل می شود و حجم آن کمتر از 15 هزار بشکه در روز است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید