Performancing Metrics

دولت بخش خصوصی را رقیب خود نداند | اتاق خبر
کد خبر: 310318
تاریخ انتشار: 30 دی 1394 - 11:49
محسن صرامی
محسن صرامی در رابطه با چگونگی رفتار دولت در پساتحریم پیشنهاد داد: اگر دولت رقابت خود با بخش خصوصی را کنار و عرصه را برای حضور بخش خصوصی باز کند؛ این بخش به درستی از مجرای درآمدزایی و ارزآوری آگاه است و می تواند به درستی شرایط را مدیریت کند.

اتاق خبر- گفته می شود که در دوره پساتحریم، ضمن کاهش ضریب ریسک و میزان آسیب پذیری کشور در حوزه های مختلف اقتصادی، فرصت های کم نظیری نیز در اختیار فعالان اقتصادی کشور قرار داده می شود. استفاده بهینه و درست از فرصت های به دست آمده از اجرای برجام می تواند امکان تعامل و حضور بخش خصوصی در جامعه جهانی را تسهیل کند. در همین رابطه  و چگونگی مدیریت دوران پساتحریم  گفت و گویی را با محسن صرامی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ترتیب داده ایم که در ادامه می خوانید.

محسن صرامی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در همین رابطه گفت: اعمال تحریم ها فرصتی را دراختیار ما گذاشت که بتوانیم برنامه های مدونی داشته باشیم و برخی از صنایع، تولید و نیازهای کشور را بومی سازی کنیم.

محسن صرامی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: در شرایط پساتحریم باید با برنامه پیش رویم و از ظرفیت های این برهه از تاریخ کشورمان بهره ببریم.

وی ادامه داد: باید در این دوران در مقابل نقشه های آمریکایی ها و اروپایی ها ایستادگی کرد و هرگونه سنگ اندازی به اقتصاد کشور را از جانب آن ها خنثی کرد.

به گفته صرامی؛ در دوران پساتحریم باید نیازهای اقتصادی کشور بومی سازی شود.

وی تصریح کرد: باید مابین انجمن کارآفرینان ایران، وزارت صنعت و معدن، اتاق های وابسته و همچنین دانشگاه ها در حوزه پژوهش یک تعامل و همکاری سازنده ایجاد تا بتوان دوره پساتحریم را مدیریت کرد. همچنین باید به گونه ای در این زمان برنامه ریزی کرد که امکان پیش بینی شرایط اقتصادی کشور فراهم شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این دوره باید بسیار هوشیار بود تا از این فرصت به بهترین نحو استفاده شود.

 وی افزود: در دوره پساتحریم باید مجلس و دولت به عنوان دو قوه مقننه و مجریه عزم خود را جزم کنند تا به بهترین شیوه از فضای کسب و کار حمایت شود.

صرامی با بیان اینکه ابتدا باید به اصلاح سیستم بانکی در این دوره پرداخت، اضافه کرد: در این صورت از تولید و اشتغال در کشور حمایت می شود و می توانیم به اهداف پیش بینی شده خود در برنامه ششم دست پیدا کرد.  

وی به قانون رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: در این باره دولت باید به طور جدی برنامه ریزی اساسی را طراحی کند تا شرایط برای تولید و اشتغال تسهیل شده و همچنین هزینه های تمام شده برای خانوار کاهش یابد که این روند به کنترل نرخ تورم و مهار بحران رکود منجر خواهد شد که در نتیجه می توانیم شرایط نامطلوب اقتصادی را پشت سر گذاریم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با چگونگی رفتار دولت در پساتحریم پیشنهاد داد: اگر دولت رقابت خود با بخش خصوصی را کنار و عرصه را برای حضور بخش خصوصی باز کند؛ این بخش به درستی  از مجرای درآمدزایی و ارزآوری آگاه است و می تواند به درستی شرایط را مدیریت کند.

وی تاکید کرد: در دوره پسابرجام به شدت ضرورت همکاری بین شرکت های غول پیکر، سازمان امور مالیاتی و بخش خصوصی برای دست یابی به رونق اقتصادی احساس می شود.

 صرامی گفت: در سنوات گذشته من همواره این سوال را مطرح می کردم که درصورتی که درآمد مطلوبی برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته نشده است نباید از آن ها مالیات اخذ شود چون در این صورت اشتغال در کشور با مانع جدی روبرو خواهد شد. امیدورام این مهم در این دوره مدنظر قرار گیرد تا تغییر رویه ای را شاهد باشیم.

 

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید