Performancing Metrics

شرکت‌های نفتی خارجی جای ما را تنگ نمی‌کنند اگر... | اتاق خبر
کد خبر: 310384
تاریخ انتشار: 29 دی 1394 - 20:10
در پساتحریم اقتصاد کلان نیز بهبود پیدا می‌کند و با چرخیدن چرخ اقتصاد تمام فعالان صنعت منتفع می‌شوند.

اتاق خبر: مدیر عامل یک شرکت تجهیزات نفتی با اشاره به این‌که برداشته شدن تحریم‌ها و حضور شرکت‌های نفتی خارجی قطعا وضعیت صنعت نفت ایران را بهتر می‌کند، گفت: اگر از شرکت‌های خارجی در زمینه‌ای استفاده شود که شرکت‌های نفتی داخلی پتانسیل فعالیت در آن را ندارند خارجی‌ها جای ما را تنگ نخواهند کرد.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ اخوان با بیان این‌که حضور شرکت‌های نفتی خارجی در پساتحریم وضعیت صنعت نفت ایران را بهتر می‌کند، تصریح کرد: در پساتحریم اقتصاد کلان نیز بهبود پیدا می‌کند و با چرخیدن چرخ اقتصاد تمام فعالان صنعت منتفع می‌شوند.

 وی با اشاره به بحث سرمایه‌گذاری در صنایع در پساتحریم عنوان کرد: در حال حاضر بحث مهم جذب سرمایه خارجی به منظور تهیه تجهیزات، مواد اولیه، ماشین‌آلات و دیگر لوازم مورد نیاز صنعت نفت و گاز است که با تحقق این امر پروژه‌های نفتی با شتاب بیشتری به ثمر می‌رسند.

مدیر عامل این شرکت تجهیزات نفتی درباره‌ی این‌که آیا حضور شرکت‌های نفتی خارجی برای شرکت‌های داخلی تهدید تلقی نمی‌شود، ادامه داد: بستگی به این دارد که این شرکت‌ها در چه زمینه‌هایی فعالیت کنند. اگر شرکت خارجی وارد پروژه‌هایی شود که شرکت‌های داخلی توان یا پتانسیل فعالیت در آن را ندارند جای ما نه تنها تنگ نمی‌شود، بلکه این امر به رشد و افزایش اشتغال کمک می‌کند.

اخوان تصریح کرد: بنابراین قطعا وزارت نفت باید به بخشی که شرکت‌ها و نیروی داخلی می‌تواند در آن فعالیت کند از داخلی‌ها حمایت کند و اولویت را به پیمانکار داخلی بدهد.

وی همچنین درباره‌ی سیاست‌های جذب سرمایه‌گذاران خارجی اضافه کرد: نحوه استفاده از این سرمایه‌ها به نوع قرار‌داد بستگی دارد. در نوع قرار‌داد ممکن است این‌طور مشخص شود که سرمایه‌گذار می‌تواند منافع حاصله خود را آزادانه از کشور خارج کند و متعهد شود که آن را بار دیگر به عنوان سرمایه داخلی در کشور استفاده کند.

این مدیر نفتی خاطر نشان کرد: به نظر من لازم است ترکیبی از این دو حالت باشد که سرمایه‌گذاران ملزم شوند که بخشی از سرمایه خود و سود آن را بار دیگر در پروژه‌های داخلی وارد کرده و به رشد و اشتغال کمک کند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید