Performancing Metrics

ایجاد ظرفیت ۷۵۰۰ مگاواتی تولید برق از انرژی‌های پاک تا سال ۲۰۳۰ | اتاق خبر
کد خبر: 310411
تاریخ انتشار: 29 دی 1394 - 16:59
وزیر نیرو از ایجاد ظرفیت ۷۵۰۰ مگاواتی تولید برق از انرژی‌های پاک تا سال ۲۰۳۰ خبر داد.

اتاق خبر: حمید چیت‌چیان در حاشیه شانزدهمین مراسم اعطای جایزه جهانی انرژی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه گسترده‌ای برای کاهش انتشار کربن در ایران پیش‌بینی شده که در حال تعامل با سازمانها و نهادهای مختلف برای به نتیجه رسیدن آن هستیم.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی افزود: وزارت نیرو متعهد شده که تا سال 2030 میلادی حداقل هفت‌هزار و 500 مگاوات انرژی از نیروگاه‌های تجدیدشونده تولید کند که شامل نیروگاه‌های بادی، آبی کوچک، خورشیدی، زمین گرمایی و زیست توده است که بخش قابل توجهی از آن در طی برنامه ششم توسعه محقق می‌شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: تحقق پنج‌هزار مگاوات از این ظرفیت در برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی شده و خرید تضمینی و بلندمدت انرژی تولیدی با این شیوه، امکان توسعه هرچه بیشتر این نوع نیروگاه‌ها در کشور را فراهم می‌کند.

چیت‌چیان با اشاره به جدیت وزارت نیرو در کاهش تلفات انرژی در ایران گفت: کاهش تلفات شبکه برق کشور از دیگر برنامه‌های جدی است که در یک سال و نیم گذشته موفق به کاهش چهار درصدی تلفات در این بخش شده‌ایم.

وی افزود: تلفات انرژی برق در شبکه‌های توزیع در آغاز به کار دولت یازدهم 15‌درصد بود که امروز به کمتر از 11‌درصد کاهش یافته است.

وزیر نیرو تبدیل نیروگاه‌های سیکل ساده گازی به سیکل ترکیبی را از دیگر برنامه‌های محوری وزارت نیرو عنوان کرد و گفت: این برنامه در جهت کاهش تولید کربن بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: هزینه‌های این تبدیل تا چند سال آینده از محل سوخت صرفه‌جویی‌شده توسط دولت پرداخت می‌شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید