Performancing Metrics

پیگیری شهرداری برای حل ریشه‌ای وجود موش در جوی‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 311130
تاریخ انتشار: 3 بهمن 1394 - 03:20
عضو هیأت رئیسه شورا عنوان کرد
عضو هیأت رئیسه شورا و رئیس کمیته نظارت کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بازدید از محلات تهران به محله جمهوری در منطقه 11 رفت و با اهالی این محله، شورایاران، هیأت امناء و معتمدین محلی دیدار کرد.

اتاق خبر- عضو هیأت رئیسه شورا و رئیس کمیته نظارت کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بازدید از محلات تهران به محله جمهوری در منطقه 11 رفت و با اهالی این محله، شورایاران، هیأت امناء و معتمدین محلی دیدار کرد.

محسن پیرهادی عضو هیأت رئیسه شورا و رئیس کمیته نظارت کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهرتهران در ادامه بازدید از محلات تهران به محله جمهوری منطقه 11 رفت و با اهالی، شورایاران، هیأت امناء و معتمدین محلی دیدار کرد.

پیرهادی با بیان اینکه مدیریت یکپارچه شهری هزینه‌ها را کاهش می دهد، گفت: به علت عدم هماهنگی بین ارگان‌های مختلف که مسئولیت‌های اجرائی در شهر دارند برخی امور یا انجام نمی شود یا به کندی و سختی پیش می رود. مدیریت یکپارچه علاوه بر کاهش هزینه و تسریع در اجرایی شدن امور، مسئولان را بیشتر در معرض انتقاد و پرسش و در نتیجه پاسخگویی قرار می دهد.

پیرهادی گفت: افراد و گروه های مختلفی که برای به دست آوردن کرسی های مختلف آن تلاش می کنند باید با رویکرد و نگاه مردمی و در راستای مشکلات مردم حرکت کنند و ما باید به نقطه ای برسیم که مسئولان با رضایت، امور را به مردم واگذار کنند.

این عضور شورا تأکید کرد: سیاست های دولت باید به گونه ای باشد که ارگان های مردمی مانند شوراها و به تبع آن مدیریت شهری و محلی را تقویت کند و قدرت اجرایی و نظارتی آنها را افزایش دهد.

در این دیدار که با ملاقات مردمی آغاز شد، وضعیت فعلی و مشکلات موجود مطرح و بررسی شد.

فلاح دبیر شورایاری گفت: در سطح محله دو نوع فضای سبز در معابر دیده می شود؛ فضاهایی به صورت تک درخت و دیگری باغچه های سنتی اما بیشتر فضای سبز محله جمهوری بصورت باغچه های سنتی است که متأسفانه به علت رسیدگی نکردن پیمانکاران فضای سبز و نظارت ناصحیح منطقه شکل و وضعیت مناسبی ندارند.

وی همچنین به مسکونی بودن کاربری سرای محله اشاره کرد و کمبود روشنایی معابر را از دیگر مشکلات محله دانست.

خانم خدا کرم ، جانشین دبیر شورایاری محله با اشاره به نبود مجموعه های ورزشی برای زنان و مردان در این محله، افزود: به رغم وجود زمین های مناسب، متاسفانه اقدامی برای احداث مجموعه های ورزشی صورت نمی گیرد.

نعمتی یکی از اعضای شورایاری محله جمهوری هم گفت: نبود بازار میوه تره بار از مشکلات مهم اهالی محله است و در برخی نقاط محله بارفروش هایی هستند که همیشه مستقر هستند و نیروهای سد معبر شهرداری هم با آنها برخورد نمی کنند و مشکلات ترافیکی را به وجود آورده اند.

در ادامه ابوالقاسمی، فرمانده بسیج به مشکلات دیگری اشاره کرد: در محدوده محله جمهوری فقط یک پارک اوستا را داریم که متاسفانه محل تجمع معتادان است و می توان با بازسازی نمازخانه پارک و ایجاد پایگاه بسیج و قراردادن کانکس و استقرار نیروی انتظامی فضای پارک را مناسب و مطلوب کرد.

در ادامه به مشکلاتی از نبود کمپ ترک اعتیاد، نگهداری حیوانات خانگی در مجتمع های مسکونی، وجود موش در جوی آب، وجود شته در فصل بهار و تابستان، کمبود پارکینگ و... اشاره شد.

پس از طرح مسایل و مشکلات محله، پیرهادی عضو هیات رییسه شورای شهر تهران از ویژگیهای شخصیتی شهید خداکرم نکاتی گفت و یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه به علت کاهش درآمد، شهرداری فقط در صدد اتمام پروژه هایی است که نیمه کاره مانده اند، افزود: به علت نبود سوله الزهرا(س) ارائه خدمات ورزشی به زنان در این محله ممکن نشده در حالی که اگر این سوله وجود داشت ساکنان محله می توانستند از ظرفیت آن در این زمینه استفاده کنند.این موضوع اهمیت دارد و باید پیگیری کنیم که در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به وجود زمین‌های خالی در سطح محله و نبود بازار میوه و تره بار، شهرداری منطقه باید محلی در نظر بگیرد و بار فروش ها را ساماندهی کند که هم مردم برای خرید مشکل نداشته باشند و هم مشکل ترافیک حل شود.

پیرهادی بیان کرد: شهرداری در پی آنست که بسیاری از مشکلات مانند وجود موش در جوی ها را به صورت ریشه ای و علمی برطرف کند و صرفا با بر طرف شدن معضلی، نباید آنرا فراموش کنیم.

به گفته وی فرهنگ صحیح شهروندی است که می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند و از ایجاد مشکلات بعدی جلوگیری کند .

پیرهادی تاکید کرد که همه موظفیم برای حل مشکلات دغدغه داشته باشیم و برای داشتن محله ای شاد همت کنیم.

منبع: ایسنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید