Performancing Metrics

تلاش می کنیم قطع روابط ایران با عربستان بر حل مساله سوریه تاثیر نگذارد | اتاق خبر
کد خبر: 312982
تاریخ انتشار: 9 بهمن 1394 - 08:29
امیرعبداللهیان:
خبرآنلاین نوشت: 'حسین امیرعبداللهیان' معاون عربی و افریقای وزیر امور خارجه کشورمان که در روسیه بسر می برد، گفت: تلاش خواهیم کرد تصمیم نادرست عربستان سعودی در قطع روابط سیاسی با ایران در حل مساله سیاسی سوریه تاثیر نگذارد.

اتاق خبر -  امیرعبداللهیان روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در محل خبرگزاری روسیا سگودنیا با حضور خبرنگاران روس و خارجی گفت: توسعه روابط ایران با کشورهای همسایه از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس در اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.
وی افزود: در ارتباط با عربستان سعودی از ایجاد تنش و تشنج استقبال نمی کنیم و از این کشور دعوت می کنیم اقدامات تحریک امیز را متوقف کند.


معاون وزیر خارجه با اشاره به دیدار و رایزنی با میخاییل بوگدانف معاون وزیر خارجه و نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه گفت: در این دیدار در خصوص روابط ایران و عربستان سعودی گفت و گو کردیم
امیر عبداللهیان گفت: پیام همیشگی ما به دوستان و کشورهای همسایه در خلیج فارس دوستی، همکاری و صلح و آرامش است. همسایگان اولویت ما در توسعه روابط هستند.باور داریم در دوران پسافرجام فرصت های جدی برای همکاری های اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه و خلیج فارس فراهم می شود.
وی با اشاره به مطرح شدن مساله یمن در دیدار با بوگدانف گفت: تهران و مسکو از راه حل سیاسی یمن با تلاش سازمان ملل حمایت می کنند.
وی با اشاره به تهاجم نظامی عربستان سعودی و متحدانش به یمن خاطرنشان کرد: معتقد هستیم حملات نظامی به مردم مظلوم یمن باید متوقف شود.نوع رفتار عربستان در یمن و این که ریاض دچار سردرگمی در این کشور شده باعث بدتر شدن اوضاع یمن شده است.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: توقف حملات به یمن و بازگشت به میز مذاکره به نفع عربستان و طرف های یمنی و منطقه ای و بین المللی است.به تلاش های جدی خود برای تشویق همه طرف های یمنی در نشستن پشت میز مذاکره با وساطت سازمان ملل ادامه می دهیم.
وی ادامه داد: متاسفانه در سایه جنگ تحمیلی به یمن وضعیت انسانی در این کشور اسفبار شده است. شکستن محاصره اقتصادی و انسانی و حل مسایل این کشور در اولویت قرار دارد و باید به این مساله توجه کرد. حسین امیر عبداللهیان روز چهارشنبه برای یک سفر دو روزه و دیدار با مقامات روسیه وارد مسکو شد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید