Performancing Metrics

با شیر و عسل به خواب عمیق بروید | اتاق خبر
کد خبر: 313498
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1394 - 04:11
شیر عسل از جمله مواد غذایی است که علاوه بر خواص بی نظیر آن موجب خوابی راحت و عمیق می شود.

دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی و مدرس طب اسلامی ایرانی، گفت: در شیر و عسل مواد و اسید آمینه هایی وجود دارد که باعث ایجاد آرامش و خواب راحت می شود.

وی افزود: شیر غذایی کامل محسوب می شود چون دارای اجزایی نظیر پروتئینی، چربی، آبی و قندی است و در واقع همه نیازهای بدن انسان را می تواند برطرف کند.

علاوه براین عسل به عنوان یک ماده مغذی برای سلول های بدن به شمار می رود و مواد پروتئینی، ویتامینی، عناصر کمیاب مانند کلسیم، پتاسیم، سدیم، منگنز، آهن، روی و فسفر که برای رشد مفید هستند در آن یافت می شود.

اکبری ادامه داد: مخلوط شیر و عسل باعث به وجود آمدن یک غذای بسیار مقوی و سالم می شود که دیگر اثر از سردی شیر هم در آن مشاهده نمی شود. همچنین آنزیم های موجود در عسل به هضم شیر کمک می کنند.

وی تاکید کرد: بهترین زمان مصرف شیرعسل قبل از خواب می باشد چون باعث ایجاد آرامش در فرد می شود البته توجه به این نکته هم حائز اهمیت است که بعد از مصرف شیرعسل حتما باید مسواک زده شود از آنجایی که شیر محیط بسیار مناسبی برای رشد میکروب ها است در نتیجه منجر به خرابی دندان ها نیز می شود.

اکبری خاطرنشان کرد: مصرف روزانه 2 تا 3 لیوان شیرعسل مفید است. همچنین توصیه می شود در صورت استفاده از شیر طبیعی 25 دقیقه جوشانده شود تا میکروب تب مالت کاملا از بین رود.
 
   منبع: باشگاه خبرنگاران
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید