Performancing Metrics

شناسایی 100هزار سازه غیرمجاز درمازندران | اتاق خبر
کد خبر: 313665
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1394 - 17:49
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از شناسایی یکصد هزار واحد سازه غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان خبر داد.

اتاق خبر: دلاور حیدر پور روز یکشنبه در نشست خبری گفت: متاسفانه در 20 سال اخیر به دلیل اعمال سلیقه در اجرای قانون و ضعف مدیریتی در برخورد با تغییر کاربری غیر قانونی، ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان گسترش چشمگیری یافت.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ وی دو سال گذشته را دوران طلایی در حفاظت از اراضی کشاورزی مازندران توصیف کرد و افزود: از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با همکاری قوه قضائیه، استانداری، نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی شتاب ساخت و ساز و تغییر کاربری غیر قانونی اراضی کشاورزی به حدود صفر رسیده است.
حیدرپور هم افزایی دستگاههای دخیل و برخورد قانونی و بموقع با متجاوزان و متخلفان را مهم ترین علت کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی در دو سال گذشته دانست .
وی گفت : نتیجه این هم افزایی اجرای بیش از دو هزار و 800 حکم قلع و قمع سازه های غیرمجاز ساخته شده در اراضی کشاوری مازندران در سال 93 بود در حالی که از سال 85 تا سال 92 تنها یکهزار و 800 حکم قلع و قمع اجرا شده بود .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران مجموع احکام قلع و قمع صادر شده از سال 74 تا کنون را 14 هزار فقره اعلام کرد.
حیدرپور از تشکیل و آغاز فعالیت گشت ویژه حفظ اراضی کشاورزی و منابع طبیعی در مازندران با حضور کارشناسان کشاورزی و ماموران انتظامی خبر داد و گفت که امسال این گروه ویژه با 15 دستگاه خودرو دارای چراغ گردان در مناطق مختلف استان فعالیت دارد .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از بخش کشاورزی به عنوان اصلی ترین ظرفیت استان یاد کرد و افزود : مرغ گوشتی ، گل و گیاهان زینتی ، آبزیان و میوه از محصولات صادراتی کشاورزی استان است که مورد حمایت جدی قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه واردات دانه روغنی تا 85 درصد از نقاط آسیب پذیر کشور در امنیت غذایی است ، ادامه داد : به همین دلیل با تاکید وزارت جهاد کشاوزی کاهش 10 درصد کشت گندم در مازندران با هدف کشت دانه روغنی کلزا مورد تاکید است.
حیدرپور با بیان اینکه مازندران سابقه کشت 35 هزار هکتار دانه روغنی کلزا را دارد ، گفت : سطح زیر کشت این محصول اکنون به چهار هزار هکتار کاهش یافته است .
وی همچنین بر ضرورت نظارت دقیق تر بر واردات برنج تاکید کرد و افزود : بخشی از نیاز برنج کشور با واردات تامین می شود اما واردات برنج سالم باید با رعایت مقررات استاندارد و بهداشت صورت گیرد.
استان مازندران بر اساس آمارهای رسمی 44 درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند.
حدود 537 هزار هکتار از مساحت حدود 24 هزار هکتاری مازندران زیر کشت محصولات سالانه و دایمی قرار دارد که این میزان معادل هفت درصد کل سطح زیر کشت کشاورزی کشور است .

نظرات
ADS
ADS
پربازدید