Performancing Metrics

تعرفه جدید خدمات دامپزشکان هنوز اعلام نشده است | اتاق خبر
کد خبر: 313710
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1394 - 19:17
رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: ۱۱ ماه از سال گذشته است اما هنوز تعرفه‌های جدید به ما اعلام نشده و ما اکنون براساس تعرفه‌های سال قبل کار می‌کنیم و زحمات دامپزشکان جبران نمی‌شود.

اتاق خبر: محمد صفری در حاشیه پنجمین کنگره دامپزشکی طیور ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس تبصره 2 ماده 2 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی ارائه خدمت دامپزشکی هر سال باید توسط نظام دامپزشکی کشور با همکاری تشکل‌های ذیربط تدوین و ارائه شود که این امر در باید در سه ماه اول هر سال انجام و توسط وزیر جهاد کشاورزی اعلام شود. اما در مهرماه سالجاری نتوانستیم این موضوع را ابلاغ کنیم زیرا همزمان شد با ابلاغیه هدفمندی یارانه‌ها که تعرفه خدمات را دسته‌بندی کرده بود. 

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی ادامه داد: تعرفه های دامپزشکی در این ابلاغیه دولت در کنار قند و شکر و تعرفه قطار و هواپیما قرار گرفته است در حالی که تعرفه‌های ما باید براساس عرضه و تقاضا ابلاغ شود.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: در این خصوص دولت افزایش 6 درصدی خدمات را در سالجاری در نظر گرفته است که برای تعرفه دامپزشکی افزایش 6 درصدی در نظر گرفته شدهاست اما باید در نظر داشت که جنس کار ما متفاوت است.

صفری ادامه داد: دولت اعلام می‌کند که تورم جاری کشور 14 درصد است اما دامپزشکان باید 6 درصد تعرفه بگیرند.

وی گفت: باید در نظر داشت که ما برخلاف بخش‌های یاد شده که دولت برای توسعه زیرساخت های آنها یارانه می‌دهد ما هیچگونه یارانه‌ای دریافت نمی کنیم و امیدواریم دولت استدلال و خواسته ما را در این خصوص مورد پذیرش قرار دهد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: 11 ماه از سال گذشته است اما هنوز تعرفه‌های جدید ما اعلام نشده و ما اکنون براساس تعرفه‌های سال قبل کار می‌کنیم و زحمات دامپزشکان جبران نمی‌شود.

صفری در پاسخ گفت: همان 6 درصدی که برای افزایش تعرفه‌های دامپزشکی در سال جاری در نظر گرفته شده است ستاد هدفمندی تایید نکرده است.

وی افزود: در حالی که در بخش ما یارانه‌ای داده نمی‌شود امور مربوط به خدمات دامپزشکی باید به صورت جداگانه و در بند عرضه و تقاضا مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس سازمان نظام دامپزشکی با مقایسه تعرفه‌های دامپزشکی با پزشکی گفت: پزشکان در سال قبل افزایش تعرفه صددرصدی را تجربه کرده‌اند اما تعرفه‌های ما در حال حاضر تعطیل است به طور مثال یک دامپزشک برای تشخیص آبستن دام سنگین 10 هزار تومان تعرفه دریافت می‌کند در حالی که تشخیص این امر توسط پزشکان در شرایط کنترل شده 150 هزار تومان است. 

وی در پایان گفت: این موضوع دغدغه تمام دامپزشکان است و نمی‌توانند با این تعرفه‌ها خدمات دامپزشکی اراده دهند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید