Performancing Metrics

باهنر: بیت امام(ره) برای نظام معتبرند | اتاق خبر
کد خبر: 314036
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1394 - 09:27
در جلسه دیشب هم لیست اصولگرایان نهایی نشد
خبرآنلاین نوشت: دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت که لیست رسمی ائتلاف اصولگرایان 16 بهمن ماه اعلام خواهد شد.

اتاق خبر - محمدرضا باهنر در نشستی که درخبرگزاری دانشجویان ایران برگزار شد، اظهار کرد: لیست ائتلاف اصولگرایان در تهران قرار بود شب گذشته نهایی شود اما کمی تمدید شد و ان شاء الله ظرف امشب و فردا شب نهایی خواهد شد.

وی افزود: شانزده بهمن ماه آخرین فرصت شورای نگهبان برای تعیین صلاحیت ها است و لیست در آن تاریخ به صورت رسمی اعلام خواهد شد البته قاعدتا پیش از آن اسامی در رسانه ها و محافل سیاسی درز خواهد کرد.

باهنر همچنین گفت: در حال حاضر بحث روی دو سه نفر بیشتر باقی نمانده است و تا الان 27، 28 نفر از لیست تهران قطعی شده‌اند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین درباره ترکیب لیست ائتلاف نیز خاطرنشان کرد: بیشتر تلاش کردیم که لیست از لحاظ مختلف جامعیت داشته باشد، هم تخصص مختلف در بخش اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در لیست وجود داشته باشد و نیروها جامع باشند و هم تلاش شده متوسط سن کاندیداها به سمت جوان تر ها اصلاح شود. همچنین تعداد خانم ها نیز در لیست نسبت به دوره های گذشته بیشتر خواهد شد.


مهم ترین نکات سخنان امروز باهنر به نقل از ایسنا به شرح زیر است:

** تلاش شده گرایش های مختلف در لیست حضور داشته باشند، در این لیست کاندیداهای جبهه پیروان، ایثارگران، روحانیت، خانم ها و جبهه پایداری حضور دارند اما حداقل ده تا 12 نفر از نیروها هم هستند که هیچ وابستگی به جریانات سیاسی درون اصولگرایی ندارند.

** لیست‌های تهران، طی 9 دوره گذشته مجلس لیست‌های متعددی بود و همچنان این روند ادامه‌دار خواهد بود. حتی لیست‌هایی برای یک منطقه تهران با ائتلاف نمایندگان آن منطقه از تهران ارائه شده که مشکلی هم ندارد. اما لیست‌های جریان‌ساز همواره دو لیست بوده و بقیه لیست‌ها لیست‌های خرد بوده است. در تهران از 150 نماینده‌ راه‌یافته طی 9 دوره گذشته به مجلس کمتر از 5 نفر خارج از لیست‌های جریان‌ساز به مجلس رفتند. در این دوره نیز لیست‌های جریان‌ساز کاندیدای خود را به مجلس دهم خواهد فرستاد.

** {در واکنش به سخنان امروز رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص رد صلاحیت سید حسن خمینی} شاید برخی توقع دارند از رانت‌های ویژه استفاده کنند. حضرت امام هم همواره بر این نوع توقعات خط بطلان کشیدند. بارها و بارها این اتفاق در طول دوران حیات ایشان تکرار شد. جمله مشهور ایشان در تاریخ ثبت شده است که گفتند " من هم در برابر قانون برابر هستم."

** بیت امام را برای نظام معتبر است. خانواده امام برای کشور و نظام محترم هستند و باید به قوانین پایدار بود اگر قرار به امتحان بود خوب بود ایشان هم در امتحان شرکت می‌کردند. این که بیان می‌شود سید حسن خمینی برای امتحان دعوت نشد، یک شوخی است. یک امتحان دادن شان انسان را کم نمی‌کند بلکه افزایش می‌دهد.

** به دلیل انتظار برای اعلام نظر نهایی شورای نگهبان در خصوص رد یا تایید صلاحیت‌ها لیست انتخاباتی اصولگرایان که ظرف امشب یا فردا نهایی خواهد شد، 16 یا 17 بهمن ماه منتشر می‌شود.

** ائتلاف اصولگرایان در این دوره در جمع کردن جریان‌های مختلف اصولگرایی موفق‌تر از گذشته بود این ائتلاف با محوریت جامع روحانیت مبارز و شخصیت‌هایی چون موحدی کرمانی، یزدی و مصباح شکل گرفت اما در جلسه دیشب نیز لیست نهایی مشخص نشد.

** {حضور مطهری در لیست ائتلاف اصولگرایان}: آقای مطهری و جریان‌های سیاسی برای قرار گرفتن در لیست‌های انتخاباتی مختار هستند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید