Performancing Metrics

وزیر نفت ونزوئلا فردا به تهران می‌آید | اتاق خبر
کد خبر: 314157
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1394 - 12:04
دور جدید مذاکرات نفتی ایران- ونزوئلا به عنوان دو عضو اوپک، فردا چهارشنبه با سفر «دل پینو» وزیر نفت ونزوئلا به تهران آغاز می شود.

اتاق خبر: در ادامه سقوط آزاد قیمت جهانی نفت خام در بازار، «ائولوخیو دل پینو» وزیر نفت ونزوئلا به عنوان یکی از کشورهای تاثیر گذار اوپک در منطقه آمریکای جنوبی چهارشنبه هفته جاری وارد تهران خواهد شد.

بنا بر این گزارش به نقل از مهر؛ «ائولوخیو دل پینو» وزیر نفت ونزوئلا قرار است فردا چهارشنبه(۱۴ بهمن ۱۳۹۴) در دیدار و گفتگو با بیژن زنگنه وزیر نفت ایران، آخرین تغییر و تحولات قیمت نفت در بازار و اوپک را مورد ارزیابی و تحلیل قرار بدهند.

وزیر نفت ونزوئلا هفته جاری و در آستانه سفر به تهران، با مقامات روس‌نفت به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت روسیه هم دیدار و گفتگو کرده بود و پیش بینی می شود پس از ترک تهران گفتگوهایی هم با علی النعیمی وزیر کهنه کار نفت عربستان سعودی و وزیر نفت قطر به عنوان دو عضو دیگر اوپک داشته باشد.

بدون شک مهمترین محور گفتگوهای زنگنه و دل پینو در تهران، بررسی و ارزیابی چشم انداز قیمت جهانی نفت خام در بازار و کاهش اثر پذیری سازمان اوپک در مدیریت بیشتر قیمت‌ها و روند عرضه و تقاضا در بازار جهانی نفت خام است.

از سوی دیگر به اعتقاد کارشناسان آغاز دور جدید مذاکرات نفتی کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک به ویژه گفتگوهای نفتی ایران، ونزوئلا و روسیه می‌تواند منجر به انزوای بیشتر عربستان سعودی در بازار جهانی شود.

در ادامه سقوط آزاد قیمت طلای سیاه، در معاملات منتهی به ۲۲ ژانویه بهای هر بشکه نفت خام سبک و سنگین صادراتی ایران بیشترین میزان کاهش در بین کل شاخص‌های معتبر نفت جهان را داشته است. بر این اساس، قیمت هر بشکه نفت خام سبک صادراتی ایران با کاهشی حدود ۲ دلار و ۵۷ سنتی به بشکه‌ای ۲۳ دلار و ۲۲ سنت کاهش یافت. علاوه بر این، بهای هر بشکه نفت خام سنگین صادراتی ایران هم با کاهش ۲ دلار و ۷۰ سنتی، بشکه‌ای ۲۰ دلار و ۱۹ سنت در بازار جهانی معامله شده است.

از سوی دیگر، متوسط قیمت هر بشکه نفت سبک صادراتی ایران از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون حدود ۲۶ دلار و ۱۴ سنت و میانگین قیمت هر بشکه نفت خام سنگین صادراتی ایران در این مدت حدود ۲۳ دلار و ۱۴ سنت بوده است.

همچنین در معاملات منتهی به ۲۲ ژانویه قیمت سبد نفتی اوپک با کاهش یک دلار و ۹۹ سنتی به بشکه‌ای ۲۳ دلار و ۶۶ سنت، بهای هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس آمریکا با کاهش یک دلار و ۸۲ سنتی بشکه‌ای ۲۸ دلار و ۷۷ سنت، و قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با کاهش یک دلار و ۱۴ سنتی بشکه‌ای ۲۷ دلار و ۸۸ سنت در بازار جهانی معامله شده است.

در این مدت بهای هر بشکه نفت خام عمان هم با کاهشی حدود دو دلار و ۴ سنتی بشکه‌ای ۲۴ دلار و ۷۸ سنت شده، این در حالی است که قیمت شاخص نفت دبی هم با کاهش ۲ دلار و ۶۱ سنتی بشکه‌ای ۲۳ دلار و ۸۰ سنت در بازار جهانی معامله شده است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید