Performancing Metrics

سازمان شیلات و سازمان دامپزشکی صادرات را انحصاری کرده‌اند | اتاق خبر
کد خبر: 314315
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1394 - 16:40
رئیس اتحادیه آبزیان از سفر وزیر توسعه ایتالیا به همراه رئیس کنفدراسیون شیلات این کشور به ایران خبر داد.

اتاق خبر: ارسلان قاسمی -رئیس اتحادیه آبزیان-  از سفر وزیر توسعه ایتالیا طی هفته آینده به ایران خبر داد و گفت: در این سفر رئیس کنفدراسیون شیلات ایتالیا نیز حضور خواهد داشت که با توجه به شرایط به وجود آمده در پساتحریم در حوزه شیلات تفاهم نامه‌هایی را به امضا خواهند رساند.

بنا بر این گزارش به نقل از ایلنا؛ وی در رابطه با سفر هیات روسی به ایران که در هفته‌های گذشته انجام شد بیان داشت: رونق صادرات در کشور حائز اهمیت است اما باید به این نکته توجه کرد که محصولات کشاوری دقیقا باید به چه صورتی صادر شوند. هیاتی که از روسیه به کشور آمد، بحث صادرات به این کشور را گشود؛ اما این نکته را باید در نظر گرفت که حمل و نقل کالا به روسیه به سختی انجام می شود.

قاسمی افزود: در بحث کالای تجاری دو دسته حمل و نقل داریم یک دسته حمل و نقل زمینی است که برای محصولات کشاورزی گران تمام می شود و از طرفی خط ریلی مناسبی هم برای صادرات در اختیار نداریم، راه سوم برای صادرات خط دریایی است که از  طریق  بندر آستارا می‌توان محصولات را به روسیه  صادر کنیم؛ متاسفانه در این رابطه خط مناسبی نداریم.

رئیس اتحادیه آبزیان بیان داشت: بندر نوشهر، امیر آباد، رامسر و انزلی را برای این کار در اختیار داریم که در حاشیه دریای خزر است و پیشنهاد داده ایم که بندر نوشهر که تقریبا تعطیل است را تجهیز کنند تا برای حمل و نقل کانتینرهای یخچالی برای حمل محصولات کشاورزی از جمله ماهی، سبزی، صیفی و مرغ  از این بنادر استفاده کنیم، که این کار باخط حمل و نقل ثابت و منظم میسر خواهد شد و به دولت درخواست داده ایم هر یارانه و سوبسیدی که در نظر دارد را در این قسمت هزینه کند تا هم این بندر رونق پیدا کند و هم تاجر سرگردان نشود اما تا به امروز هیچ کار خاصی در این زمینه انجام نشده است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که با روسیه داریم صادرات انحصاری است که سازمان شیلات و سازمان دامپزشکی به وجودآورده اند،این دو سازمان اجازه صادرات را به 19 شرکت داده اند و چون بسیاری از این شرکت ها طبق آمار گمرک صادرکننده این محصولات نیستند مشخص است که این دو سازمان به خوبی رفتار نکرده اند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید