Performancing Metrics

طرح پایش خانه به خانه کیفیت آب در استان زنجان اجرا می شود | اتاق خبر
کد خبر: 314804
تاریخ انتشار: 16 بهمن 1394 - 12:38
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: طرح پایش خانه به خانه کیفیت آب در سال آینده در استان زنجان اجرا می شود.

اتاق خبر-  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: طرح پایش خانه به خانه کیفیت آب در سال آینده در استان زنجان اجرا می شود.

محمد حسین مهانفر شامگاه چهارشنبه در جلسه مشترک اعضای شورای اسلامی استان با مسئولان شرکت آب و فاضلاب روستایی بر لزوم بازنگری در اولویت‌های حوزه آب اشاره کرد و افزود: این اولویت‌ها با توجه به تشدید بحران آب تجدید نظر می‌شود.

وی از بررسی کیفیت آب ۱۹ روستا در سطح استان زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۰ روستا در محدوده شهرستان خدابنده قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان به اجرای طرح پایش خانه به خانه کیفیت آب در سال آینده در استان زنجان اشاره کرد و یاد آور شد: این طرح پایش برای ۹۴ هزار مشترک آبفار روستایی عملیاتی می‌شود. 

مهانفر تاکید کرد: شناسایی مشکلات، برنامه‌ریزی متناسب با اشکالات موجود در شبکه و جمع‌آوری اطلاعات از مشترکان از فواید اجرای آن است.

وی گفت: اعتبارات حوزه آب روستایی به صورت موردی در اختیار فرماندار و بخشداری‌ها قرار می‌گیرد و این بودجه باید در بخش خدمات‌رسانی آب و فاضلاب روستایی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان تصریح کرد: بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی شهرستان خدابنده از اولویت‌های این شرکت است.

وی به بدهی ۹ میلیارد ریالی شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان خدابنده به شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اشاره کرد و گفت: هزینه‌کرد شرکت در گرو پرداخت این مطالبات است.

مهانفر به لزوم افزایش کیفیت آب شرب روستایی تاکید کرد و گفت: تولید باکیفیت آب اولویت کاری شرکت آبفا است.

وی با بیان اینکه استان زنجان ۹۰۳ روستا دارد، افزود: ۵۵۶ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند و این شرکت برای تامین آب شرب باکیفیت این روستا تاکنون عملکرد خوبی داشته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان اظهار کرد: بالغ بر ۳۰۵ هزار نفر تحت پوشش این شرکت بوده و از آب شرب لوله کشی شده استفاده می کنند.

مهانفرافزود: 38 روستا در شهرستان خدابنده، خارج از پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند که خارج از تحت پوشش بودن این روستاها الزاما به معنی آن نیست که این روستاها آب آشامیدنی ندارند.

وی به برنامه GIS اشاره کرد و گفت: این برنامه جزو وظایف اصلی این شرکت است و تاکنون کارگروه ویژه‌ای به لحاظ ساختاری برای این برنامه نداشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: علاوه بر کمبود بارندگی‌ها در سال‌های اخیر، کم‌کاری‌های مدیریتی نیز از جمله عوامل کم‌آبی در روستاها بوده است.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید