Performancing Metrics

بیکاری و معیشت ۲ مشکل عمده مردم | اتاق خبر
کد خبر: 315249
تاریخ انتشار: 17 بهمن 1394 - 21:10
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: بعد از بیکاری معیشت عمده‌ترین مشکل مردم است. متأسفانه قدرت خرید مردم پایین آمده و طبقات متوسط رو به پایین قدرت خریدشان با توجه به تورم و تأمین کالای مورد نیاز معیشت قابل تطبیق نیست.

اتاق خبر: یحیی آل‌اسحاق با اشاره به چالش‌های اقتصادی کشور گفت: متأسفانه 8میلیون بیکار در جامعه وجود دارد که حدود 5میلیون نفر آنها فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند. آمار بیکاری بیشتر از این تعداد است چرا که کسانی را که هفته‌ای تنها یک ساعت کار می‌کنند شاغل محسوب می‌کنند.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛  آل‌اسحاق با بیان اینکه عمده بیکاران در کشور قشر تحصیل‌کرده جامعه است، افزود: بعد از بیکاری معیشت عمده‌ترین مشکل مردم است. متأسفانه قدرت خرید مردم پایین آمده و طبقات متوسط رو به پایین قدرت خریدشان با توجه به تورم و تأمین کالای مورد نیاز معیشت قابل تطبیق نیست.

 وی با اعلام اینکه مشکلات اقتصادی کوتاه‌مدت حل نمی‌شود، افزود: برنامه ریزی برای سیاست کوتاه‌مدت است اما برای اقتصاد بلندمدت است تا زمانی که مسئولان جایگاه اقتصاد را به‌خوبی درک نکنند این مشکلات ادامه دارد.

 عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: اگر دولت روحانی متوجه خطر نشود بیکاری هرروز گسترده‌تر می‌شود. حدود 4.5 میلیون تحصیل‌کرده ظرف دو سال دیگر با مشکل اشتغال مواجه خواهند شد. در حال حاضر هرچقدر دولت از کارکردهای مثبت مانند کاهش تورم و حل و فصل رواط بین الملل بگوید، باز هم پدر خانواده با یک درآمد باید تکفل چندین فرزند تحصیل‌کرده لیسانس، فوق‌لیسانس و دکتر را به‌عهده بگیرد.

آل‌اسحاق گفت: باید نوع نگاه را به تولید و اشتغال تغییر دهیم. به‌جای اینکه هزاران میلیارد را برای واحد پتروشیمی، آن هم برای اشتغال 500 نفر هزینه کنیم، همین پول را به واحدهایی برای اشتغال 10هزار نفری تزریق کنیم. در حال حاضر توجه به بنگاه‌های کوچک باید در اولویت باشد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید