Performancing Metrics

پرواز پیشرفته ترین جنگنده بمب افکن روسی در آسمان سوریه | اتاق خبر
کد خبر: 315275
تاریخ انتشار: 17 بهمن 1394 - 23:04
ایرنا نوشت: وزارت دفاع روسیه از آغاز پروازهای رزمی «سوخو 35 اس» نیروی هوایی این کشور به عنوان پیشرفته ترین هواپیمای دو منظوره جنگنده بمب افکن روسی علیه مواضع تروریست ها در سوریه خبر داد.

اتاق خبر - به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد: جنگنده های «سوخو 35 اس» شبانه روزی در پایگاه هوایی حمیمم سوریه آماده پرواز هستند و در عملیات رزمی علیه اهداف و مواضع گروه های تروریستی شرکت می کنند.

برپایه گزارش اعلام شده، این جنگنده های پیشرفته نخست وظیفه دارند از هواپیماهای بمباران کننده تروریست ها دفاع کرده و پوشش دفاعی مناسبی برای این هواپیماها به وجود آورند.

جنگنده های «سوخو 35 اس» از توانمندی های بسیاری از جمله تجهیزات الکترونیکی پرقدرت و میدان دید 360 درجه برخوردارند که بسیاری از جنگنده های دیگر فاقد آن هستند.
این هواپیماها همچنین می توانند افزون بر دفاع از بمب افکن ها، در ماموریت های بمباران اهداف زمینی و پناهگاه های زیرزمینی هم شرکت کنند.

این هواپیمای نظامی تنها جنگنده تولید شده در دنیا است که می تواند در حالت افقی و بدون کاهش سرعت 360 درجه گردش کرده و با جنگنده های دشمن نبرد کند.

وزارت دفاع روسیه اول ماه فوریه جاری از انتقال چهار فروند جنگنده «سوخو-35 اس» به پایگاه هوایی حمیمم سوریه خبر داد.
یک مقام اداره عملیات نظامی ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد: چهار فروند جنگنده سوخو 35 اس که پاییز گذشته تحویل گرفته شد، چند روز پیش در پایگاه هوایی حمیمم مستقر شدند.

مقام اداره عملیات نظامی ستاد کل نیروهای مسلح روسیه خاطرنشان کرد: با انتقال این هواپیماها، شمار هواپیماها و بالگردهای نظامی روسیه در سوریه به بیش از 70 فروند رسید.

روسیه از هفتم مهر ماه تاکنون برای سرکوبی گروه های تروریستی و در وهله اول داعش عملیات هوایی اجرا می کند.
در چارچوب این عملیات هوایی روزانه دهها مرکز گروه های تروریستی در نقاط مختلف سوریه بمباران می شود
جنگنده «سوخو-35 اس» جت مافوق صوت ساخت کارخانه هواپیماسازی سوخو است که سال 2007 ساخته شده و تاکنون دهها پرواز آزمایشی انجام داده است.

این جنگنده نسل 4++ محسوب می شود که از قابلیت های ویژه ای از جمله قدرت مانور بالا و سامانه هدایت الکترونیکی پیشرفته برخوردار است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید