Performancing Metrics

روش چینی ها برای فروش خودرو در ایران | اتاق خبر
کد خبر: 315927
تاریخ انتشار: 20 بهمن 1394 - 12:05
دبیر کل انجمن شرکت های لیزینگ ایران توضیح داد
شرکت های خودرو ساز چینی سعی دارند با شرایط مناسب برای مشتریان خود بازار خودرو را ایران را به خود اختصاص دهند.


اتاق خبر- لیزینگ در تجارت به معنای اجاره اعتباری است. به عبارتی دیگر در این نوع از قرارداد تولید کننده با استفاده از اقساط بلند مدت کالا و خدمات را در اختیار دیگران قرار می دهد. در ایران بیشترین استفاده از این خدمات در حوزه خودرو است.


در سال های اخیر شرکت های خودرو ساز با استفاده از لیزینگ، تلاش دارند که فروش محصولات خود را بیشتر کنند. در این بین شرکت های خودرو ساز چینی سعی دارند با شرایط مناسب برای مشتریان خود بازار خودرو را ایران را به خود اختصاص دهند.


هادی موقعی دبیر کل انجمن شرکت های لیزینگ ایران در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت لیزینگ در کشور و استقبال مردم از لیزینگ خودرو در کشور، این روش فروش را در ایران نوپا دانست.


موقعی در گفت و گو با اتاق خبر با بیان این که در ایران لیزینگ بیشتر در مورد خودرو کاربرد دارد گفت: این روش فروش در مورد سایر محصولات سرمایه ای و ماشین آلات نیز می تواند کاربرد داشته باشد اما در ایران بیشترشرکت های خودرو ساز از این روش برای فروش محصولات خود استفاده می کنند و مردم نیز استقبال می کنند.


دبیر کل انجمن شرکتهای لیزینگ ایران در مورد علت استقبال مردم از خودرو های چینی، با رد تفاوت میان نوع لیزینگ ارائه شده توسط شرکت های چینی با خودرو سازان ایرانی گفت: فروشندگان چینی و برخی دیگر از خودروسازان خارجی به دلیل اینکه قصد فروش بیشتر و به دنبال آن گرفتن بازار را دارند، تلاش می کنند سیستم های فروش اقساطی را که بیشتر با شرایط اقتصادی مردم را داشته باشند ار عرضه می کنند. این سیستم ها با بهره پائین و اقساط طولانی مدت باعث می شوند که مردم اقبال بیشتری به سمت این خودرو سازان داشته باشند.


وی با تائید این موضوع که شرکت های چینی از نرخ بهره چین برای فروش اقساطی محصولات خود استفاده می کنند و نه نرخ بهره ایران، گفت: ما از پشتوانه مالی این شرکت ها اطلاعی نداریم. شرکت هایی که در ایران نمایندگی خودروسازان چینی را دارند سعی دارند با برنامه هایی مانند فروش های ویژه مناسبتی و بدون کارمزد سعی دارند که مشتریان بیشتری جذب کنند. این مسئله در مورد خودروسازان چینی صادق نیست و سایر خودرو سازان خارجی و نمایندگان خودروسازان خارجی نیز از این روش استفاده می کنند.


موقعی مشکل اصلی در مورد خودرو و بخش لیزینگ را تغییرات در این بخش دانست و اضافه کرد: بازار خودرو در ایران در حال تحول است. با رفع تحریم های اقتصادی خودرو ها و خودرو سازان جدیدی وارد بازار ایران خواهند شد و رقابت برای جذب مشتری میان آنها شکل خواهد گرفت. خودرو سازان ژاپنی و امریکایی به دلیل قیمت بالاتر مشتریان خاص خود را دارند و کمتر مجالی برای فروش بالا پیدا می کنند.


دبیر کل انجمن شرکتهای لیزینگ ایران با تاکید بر گستردگی بازار خودرو در ایران، گفت: مردم خواهان خودرویی با کیفیت و قیمت مناسب می باشند، این در حالی است که قیمت و کیفیت دو مقوله متضاد با یکدیگر هستند. ارزان تمام شدن قیمت خودرو باعث افت کیفیت آن خواهد شد. خودروی با کیفیت خارجی قیمت بالایی خواهد داشت.
موقعی در پایان با تاکید بر اینکه رفع تحریم ها باعث ورود خودروهای متنوع تر به بازار ایران خواهد شد، ادامه داد: این تنوع و تعدد خودرو ها و خودرو سازان خارجی باعث رونق بخش بانکی و خرید و فروش در بازار خودرو خواهد شد و مردم حق انتخاب بیشتری خواهند داشت.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید