Performancing Metrics

فیلمی که منطق و استدلال مخاطب را درگیر می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 316204
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1394 - 10:14
کارگردان فیلم «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» که در بخش «نگاه نو» جشنواره‌ی فجر حضور دارد، معتقد است: این فیلم بیش از احساسات، منطق و استدلال مخاطبش را درگیر ‌می‌کند.

به گزارش اتاق خبر، حمیدرضا قربانی در پاسخ به اینکه آیا از ابتدا قصد داشته به عنوان اولین فیلم؛ این فیلم‌نامه را مقابل دوربین ببرد، گفت: از وقتی تصمیم گرفتم که فیلم بلندم را بسازم، طبیعتا به طرح‌های زیادی فکر کردم و در مواردی حتی تا نوشته شدن، یک طرح کامل هم پیش رفتم ولی در نهایت این طرح و قصه بود که برای اولین کارم مرا مصمم به ساخته‌اش می‌کرد، هم به دلیل روایت واقعی‌اش، هم اینکه اساسأ بیش از سایر طرح‌هایم با حال و هوای من منطبق بود.

این کارگردان در پاسخ به اینکه با توجه به سوژه‌ی فیلم و فضای سرد آن نگران این فضای تلخ برای اولین فیلم‌اش نبوده است،مطرح کرد:فضای سرد این قصه اجتناب ناپذیر است. ولی نه! فضای تلخ اون رو موافق نیستم چون تلاش جدی من این بود که در این فضای سرد موقعیتی امید‌بخش رو شکل بدم و معتقدم که این رویکرد رو برای تک‌ تک کارکترها هم نظر گرفتم که باز هم این انتخاب و نظر رو سهم مخاطب می‌دونم و امیدوارم بعد از اکران گسترده فیلم، مخاطب با من هم عقیده باشد.

کارگردان «خانه خیابان چهل و یکم» در پاسخ به اینکه، "علی مصفا و مهناز افشار از جمله بازیگرانی بودند که در این فیلم با توجه به سابقه کاری‌شان نقش متفاوتی را بازی کردند، آیا از ابتدا همین انتخاب‌ها را داشته است، پاسخ داد: من صددرصد به بازیگران حرفه‌ای در ارتقاء سطح کیفی یک فیلم، شکل دادن به آن و دُرست دیده شدن فیلم معتقدم بنابراین از همان ابتدا تصمیم گرفتم از بازیگران حرفه‌ای همچون علی مصفا و مهناز افشار استفاده کنم امّا در ظاهری متفاوت از کلیشه‌های که در ذهن مخاطب ساخته شده است و در مورد بعضی از نقش‌ها از بازیگران جوان‌تر استفاده کردم، جوان‌تر نه به لحاظ سن بلکه از لحاظ سابقه حضور در سینما، پس در کنار علی مصفا و مهناز افشار از بازیگرانی چون سارا بهرامی و علیرضا کمالی نیز استفاده کردم که به همراه سهیلا رضوی و آرش مجیدی تیم کاملی رو تشکیل دادند.

او در پاسخ به اینکه فیلم با یک شوک آغاز می‌شود و با یک شوک به پایان می‌رسد، از ابتدا قصد داشتید اینگونه فیلم را روایت کنید؟ گفت: بله دُرست اشاره کردید و این شروع و پایان همیشه بود و حتی در بازنویسی‌ها هیچگاه این شروع و پایان تغییر نکرد.

قربانی که سابقه‌ی دستیاری اصغر فرهادی را دارد در پاسخ به این پرسش که "قطعا این سوال تکراری است اما چقدر سینمای فرهادی و دستیاریش در ساخت فیلم به شما کمک کرد؟" مطرح کرد: بی‌شک تأثیری انکار ناپذیری دارد، امّا تأثیر، نه تقلید و این تاثیر بیش‌تر در روش کار است مثل چگونگی انتخاب بازیگر، نوع تمرینات، توجه به جزئیات و مهم‌تر از همه،وقت و زمان برای نوشتن فیلم‌نامه ولی همه تلاشم این است برای ساخت یک فیلم‌ جهان‌بینی خودم را داشته باشم و فیلم خودم را بسازم.

 در خلاصه داستان فیلم «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» آمده است:«دعوای ٢ برادر بحرانی را در خانواده ایجاد می‌کند، مادر این خانواده و ٢ عروسش که در سه طبقه‌ی یک خانه زندگی می‌کنند سعی می‌کنند، هرکدام به تنهایی بار مشکلات پیش آمده در زندگی‌شان را به دوش کشند.»

در «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» مهناز افشار، علی مصفا، سهیلا رضوی، سارا بهرامی، آرش مجیدی، مانی رحمانی، مانیا علیجانی و علیرضا کمالی به ایفای تقش می‌پردازند.

منبع:ايسنا
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید