Performancing Metrics

نخست وزیر پاکستان با هدف امضای قرارداد گاز، عازم قطر شد | اتاق خبر
کد خبر: 316544
تاریخ انتشار: 22 بهمن 1394 - 02:50
'محمد نواز شریف' نخست وزیر پاکستان در راس یک هیات اقتصادی با هدف نهایی کردن قرارداد واردات گاز طبیعی مایع از قطر، صبح چهارشنبه اسلام آباد را به مقصد دوحه ترک کرد.

اتاق خبر: 'شاهد خاقان عباسی' وزیر نفت و منابع طبیعی و 'محمد اسحاق دار' وزیر امور اقتصاد و دارایی پاکستان نیز نواز شریف را در این سفر دو روزه همراهی می کنند.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ قرار است در این سفر امضای چند قرارداد و یادداشت تفاهم میان دو کشور از جمله قرارداد واردات گاز 'ال.ان.جی' از قطر، فعالیت های سرمایه گذاری قطر در پاکستان، همکاری های دفاعی دو کشور و اعزام تعداد بیشتری از اتباع پاکستانی به قطر به عنوان نیروی کار در دستور کار خواهد بود.
نواز شریف در این سفر دو روزه با 'شیخ تمیم بن حمد آل ثانی' امیر قطر دیدار خواهد کرد و امضای قرارداد نهایی گاز درحضور سران دو کشور انجام خواهد شد.
امیر قطر در ماه مارس سال گذشته به اسلام آباد سفر کرد و در آن سفر، از نواز شریف رسما برای سفر به دوحه دعوت کرد.
برخی گزارش های غیر رسمی نیز حکایت از آن دارد که نواز شریف در سفر به دوحه، مذاکراتی هم با برخی اعضای طالبان افغانستان مقیم دوحه با هدف تسهیل روند مذاکرات صلح افغانستان انجام خواهد داد.
پاکستان درحالی به دنبال واردات گاز مایع از قطر است که بسیاری از کارشناسان اقتصادی این کشور با انتقاد از این اقدام دولت، معتقدند قیمت تمام شده واردات گاز مایع از قطر به حدی است که استفاده از آن برای صنایع و کارخانجات پاکستان مقرون به صرفه نخواهد بود.
دولت پاکستان اعلام کرده است که با توجه به بهای بالای گازی که قرار است از قطر وارد شود، دولت نمی تواند آن را در اختیار مصارف خانگی قرار دهد زیرا قیمت آن برای مصرف کنندگان خانگی حدود 10 برابر گاز طبیعی است.
پاکستان به شدت با کمبود انرژی به ویژه برق و گاز مواجه است و درصورتی که این کشور به تعهدات خود برای اجرا و تکمیل خط لوله گاز ایران به عنوان اقتصادی ترین، نزدیک ترین و امن ترین مسیر تامین انرژی برای پاکستان عمل کند، بخش قابل توجهی از کمبود انرژی این کشور مرتفع خواهد شد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید