Performancing Metrics

طرح‌های آب و خاکی، کارهای تزئینی نیستند | اتاق خبر
کد خبر: 317553
تاریخ انتشار: 26 بهمن 1394 - 03:50
یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود آب، یکی از دلایل اجرایی نشدن سیاست‌های آبی را تزئینی نبودن آن‌ها عنوان کرد.

اتاق خبر: هدایت‌الله میرمرادزهی در پاسخ به پرسشی درباره دلایل اجرایی نشده سیاست‌های آبی عنوان کرد: کارهای سخت مثل کشاوزی و دامداری و کارهای آب و خاکی، کارهای تزئینی و شسته رفته و کلاسیکی نیستند. این پروژه‌ها، پروژه‌های سختی هستند و به چشم دیده نمی‌شوند. مثلا احداث یک کارخانه زرق و برق دارد. اما این کارها زحمت داد و کار زیربنایی است.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ او تاکید کرد: این اعتقاد باید به باور مسئولین طراز اول برسد که برای آن اعتبار بگذارند. زمانی در این کارها موفق خواهیم شد که اعتبار داشته باشد. اگر اعتبار داشته باشد اجرا می‌شود و زمانی که اجرا شود مشکل حل می‌شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: اگر عزم جدی، پشتوانه مالی و توان قوی برای سرمایه‌گذاری در آب داشته باشیم قطعا این بحران کمتر خواهد شد. بحران آب به این صورت نیست که اگر امروز شروع کردیم، همین امروز به ما جواب دهد؛ اگر امروز کاهای آب و خاکی را شروع کنیم 20 سال دیگر به ما جواب خواهد داد.

میرمرادزهی همچنین گفت: من پیشنهاداتی برای جبران کمبود آب در بخش رودخانه‌های مرزی، پروژه‌های آبیاری تحت فشار،‌ برگرداندن آب به چرخه مصرف، جدا نمودن آب‌های شرب از آب مصرفی مطرح کرده‌ام. این پروژه‌ها به صورت نرمال انجام می‌شود اما کشوری که کمبود آب دارد باید این پروژه‌ها را به صورت اضطراری انجام دهد.

او ادامه داد: به عنوان مثال، بنده سه سال است که وضعیت رودخانه‌ای به نام ماشکید سفلی پی‌گیری را می‌کنم تا آب‌های مرزی از کشور خارج نشود. در این صورت می‌توانیم این آب را مورد استفاده قرار دهیم ولی تا به امروز موفق نشده‌ایم.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید