Performancing Metrics

مبارزه با بیش از ۳۰۰ هزارهکتار علف‌های هرز گندم در خوزستان | اتاق خبر
کد خبر: 317979
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1394 - 20:42
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور درباره اقدام‌های این سازمان در زمینه مبارزه با آفات گندم در سال جاری گفت: تاکنون در خوزستان بیش از ۳۰۰ هزار هکتار مبارزه با علف‌های هرز گندم داشته‌ایم.

اتاق خبر: محمدعلی باغستانی با بیان اینکه افزایش تجارت محصولات کشاورزی با اجرای برجام، جایگاه قرنطینه‌ای و حجم عملیات سازمان حفظ نباتات را افزایش داده است، افزود: با توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها، تعاملات بین المللی به ویژه در حوزه  مسایل قرنطینه‌ رو به افزایش است.

بنا بر این گزارش به نقل از مهر؛ باغستانی تصریح کرد: روسیه برای هر یک از گواهی‌های بهداشتی از ما استعلام خواسته است به طوری که ظرف چند هفته گذشته بیش از ۶۰۰ گواهی بهداشتی برای روسیه صادر کرده‌ایم.

وی درباره تاثیر لغو تحریم‌ها بر کیفیت سموم نیز گفت: کشورهای اروپایی در زمینه ارتقای کیفیت و افزایش دانش سموم می‌توانند کمک زیادی  به ما کنند.

رئیس سازمان حفظ نباتات ادامه داد: به دست آوردن منابع و مواد اولیه خوب و با کیفیت برای افزایش کیفیت سموم تولید داخلی نیز مدنظر ما است.

وی همچنین درباره اقدام‌های این سازمان در زمینه مبارزه با آفات گندم در سال جاری نیز اعلام کرد: تاکنون در خوزستان بیش از ۳۰۰ هزار هکتار مبارزه با علف‌های هرز گندم داشته‌ایم.

باغستانی با اشاره به بارندگی‌ها در استان‌های ایلام و کرمانشاه خاطرنشان کرد: افزایش بارندگی‌ها، احتمال افزایش بیماری زنگ و علف‌های هرز گندم را بیشتر می‌کند و از این رو شبکه‌های پیش آگاهی باید هوشیار باشند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید