Performancing Metrics

ارائه اسامی واردکنندگان خودروهای لوکس به نهادهای نظارتی | اتاق خبر
کد خبر: 31933
تاریخ انتشار: 24 مهر 1391 - 14:26

اتاق نیوز- رییس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که فهرست کامل واردکنندگان خودروهای لوکس با ارز مرجع به نهادهای نظارتی و سازمان حمایت و همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام شده است.

حمید صافدل امروز دوشنبه اعلام کرد که روند واردات یک خودرو ممکن است بیش از شش ماه زمان ببرد، بنابراین خودروهایی که با ارز مرجع وارد شده‌اند ممکن است مربوط به ثبت سفارش قبل از اولویت بندی کالاهای وارداتی باشند.

او در عین حال اعلام کرد که شهریور ماه به نهادهای مربوطه اعلام شده از تخصیص ارز مرجع به ثبت سفارش‌های قبلی خودداری کنند.

به گفته وی، در سال جاری به دلیل وضعیت خاص بودجه مشوق‌های نقدی صادرات حذف شده است و از صادرکنندگان با دادن تسهیلات خاص به صورت غیر نقدی حمایت می‌شود.

رییس سازمان توسعه تجارت همچنین از کاهش فاصله رقم واردات نسبت به صادرات خبر داد و گفت: این رقم در شش ماهه اول امسال حدود 28 درصد کاهش داشته است.

وی همچنین از واردات سه میلیون تن گندم در شش ماهه اول امسال خبر داد و اعلام کرد: 49 صادرکننده نمونه در روز ملی صادرات تقدیر خواهند شد.

رییس کل سازمان توسعه تجارت در نشست خبری روز ملی صادرات همچنین درباره آخرین وضعیت اولویت بندی کالاهای وارداتی توضیح داد: کالاهای گروه یک و دو کالاهایی هستند که جنبه اجتماعی دارند و مورد نیاز همه مردم هستند به همین دلیل ارز مرجع دریافت می‌کنند.

وی افزود: کالاهای اولویت سه تا هشت به تولید مربوط است و به همین دلیل می توانند از ارز مبادله ای استفاده کنند. از سوی دیگر کالاهای اولویت 9 و 10 که شامل رفاهیات و کالاهای لوکس هستند از آنجا که جنبه ضروری ندارند می‌توانند برای واردات از ارز بازار آزاد استفاده کنند.

به گفته رییس کل سازمان توسعه تجارت، کالاهایی که با ارز مرجع وارد می‌شوند مشمول قیمت‌گذاری هستند و فروش آن‌ها با نرخ آزاد تخلف محسوب می‌شود.

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید