Performancing Metrics

طرح آبرسانی به ۲۶۱ روستای چابهار و قصرقند به پیشرفت ۲۷ درصدی رسید | اتاق خبر
کد خبر: 319783
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1394 - 21:30
طرح آبرسانی به ٢٦١ روستای تلنگ، پلان و پیرسهراب شهرستان های چابهار و قصرقند از سد زیردان به پیشرفت فیزیکی ۲۷ درصدی رسید.

اتاق خبر: در جنوب شرق ایران 261 روستا در بخش تلنگ شهرستان قصرقند، بخش پلان شهرستان چابهار، دهستان پیرسهراب از توابع بخش مرکزی شهرستان چابهار در استان سیستان و بلوچستان از نعمت اب شرب مطلوب برخوردار نیستند.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم ؛از اینرو مقرر شده تا با احداث یک مجتمع آبرسانی، خطوط انتقال آب و تصفیه خانه، تأمین آب از سد زیردان برای این 261 روستا با جمعیتی بالغ بر 70 هزار نفر صورت بگیرد.

پیگیری های خبرنگار تسنیم حاکی از این است که تاکنون پیشرفت فیزیکی طرح آبرسانی به 261 روستای تلنگ، پلان و پیرسهراب شهرستان های چابهار و قصرقند به پیشرفت فیزیکی 27 درصدی رسیده است.

در این طرح مقرر شده تا تصفیه خانه ای به ظرفیت 23 هزار مترمکعب در شبانه روز احداث شود، همچنین احداث 284 کیلومتر خط انتقال آب در دست اجرا است که تا امروز 95 کیلومتر از این میزان احداث شده است.

احداث 600 کیومتر خطوط لوله توزیع آب نیز در برنامه قرار دارد که تا امروز از این رقم، 120 کیلومتر احداث شده است.

طبق مطالعاتی که از سال 84 آغاز شده، احداث مخازن زیرزمینی آب در این منطقه به حجم 17 هزار و 675 مترمکعب در برنامه قرار دارد که تاکنون مخازنی با حجم 2 هزار و 550 مترمکعب ایجاد شده و بقیه مخازن نیز در دست ساخت است.

مجموع اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و به بهره برداری رسیدن طرح آبرسانی به ٢٦١ روستای تلنگ، پلان و پیرسهراب شهرستان های چابهار و قصرقند 950 میلیارد ریال برآورد شده که تاکنون 330 میلیارد ریال از این رقم در این طرح هزینه شده است.کد:94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید