Performancing Metrics

ساخت سایت پرورش ماهیان خاویاری در زیبا کنار گیلان | اتاق خبر
کد خبر: 319876
تاریخ انتشار: 3 اسفند 1394 - 04:23
رئیس سازمان شیلات ایران از ایجاد سایت پرورش ماهیان خاویاری در منطقه زیبا کنار در استان گیلان خبر داد .

اتاق خبر: حسن صالحی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری سومین همایش بین المللی تن ماهیان اقیانوس هند در پاسخ به این سوال در مورد وضعیت راه اندازی بورس ماهیان تن در چابهار و اینکه در دیگر مناطق نیز چنین بورسی راه اندازی خواهد شد گفت : همه زیر ساخت ها در این منطقه آماده شده است اما باید بخش های خصوصی همت بیشتری داشته باشند ، به غیر از چابهار نقطه دیگری برای راه اندازی بورس در نظر نگرفته ایم .
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ وی در مورد تولید خاویار برای برنامه ششم توسعه اظهار داشت : برای سال پایان برنامه ششم توسعه تولید صد تن خاویار هدف گذاری شده است ، در سالجاری یک تن خاویار صادر شده و نزدیک به دو تن خاویار پرورشی تولید شده است .
صالحی اظهار داشت : مرکز بزرگ قره برون در ساری در شهریور ماه امسال توسط معاون اول ریاست جمهوری به بهره برداری رسید ، کلنگ ساخت سایت بزرگ پرورش ماهیان خاویاری در لاریم مازندران زده شده و قرار است سایت دیگری در منطقه زیبا کنار در استان گیلان نیزدر این زمینه ایجاد شود .
وی تصریح کرد : با اجرای این برنامه تولید 100 تن خاویار و 10هزار تن گوشت ماهیان خاویاری محقق خواهد شد .
گفتنی است که 30 درصد از صید ایران و 75 درصد از صید تن ماهیان در چابهار انجام می‎شود .
سومین همایش تن ماهیان غرب آقیانوس هند امروز یکشنبه با حضور مدیرعامل منطقه آزاد کیش، سید پرویز محبی مدیرکل شیلات استان هرمزگان ، جمعی از مسئولان و کارشناسان داخلی و خارجی در سالن همایش های بین المللی کیش برگزار شد .
این همایش با برپایی نشست های تخصصی امروز و فردا ادامه دارد .
ایران با صید بیش از 260 هزار تن از انواع گونه های سطح زی درشت و اختصاص 50 درصدی از حجم تولیدات دریایی کشور به عنوان دومین کشور بهره بردار از ذخایر تن ماهیان اقیانوس هند در بین 45 کشور بهره بردار در این حوزه محسوب می شود .
دو نشست در سال های 2011 و 2013 در کشورهای کنیا و عمان برگزار شده است و با توجه به اعلام دبیرخانه کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند وموفقیت استان هرمزگان و به ویژه جزیره کیش به عنوان قطب صیادی بدون تور، این جزیره برای سومین نشست انتخاب شد.
سازمان شیلات ایران به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران از سال 2002 میلادی با مصوبه هیات وزیران و مجلس شورای اسلامی به عضویت رسمی کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند درآمده است.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید