Performancing Metrics

آزادسازی قیمت خودرو در ۱۰ سال آینده | اتاق خبر
کد خبر: 322586
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1394 - 20:37
وزیر صنعت از تدوین برنامه راهبردی صنعت خودرو خبر داد و گفت: براساس این برنامه راهبردی، قیمت خودرو ظرف ۱۰ سال باید آزاد شود.

اتاق خبر: محمدرضا نعمت زاده امروز در همایش بین المللی صنعت خودرو در تهران با اشاره به تدوین برنامه راهبردی وزارت صنعت معدن و تجارت، گفت: براساس برنامه راهبردی این وزارتخانه، تولید خودرو باید به ۳ میلیون دستگاه در سال برسد که از این میزان یک سوم آن باید به بازارهای صادراتی ارائه شود، ضمن اینکه ۱۲۰ هزار دستگاه خودروی تجاری و سنگین باید در کشور تولید شود.

بنا بر این گزارش به نقل از مهر؛ وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۲ تدوین شده که براساس آن، با مشارکت خودروسازان و قطعه سازان برنامه راهبردی صنعت خودرو نهایی شده است که براساس آن، ظرف دو سال سپری شده از اجرا، توانستیم تا حدودی به اهداف خود دست یابیم.

وی تصریح کرد: براساس این برنامه باید پس از ده سال قیمت خودرو آزادسازی شود و صنعت خودروسازی ایران رتبه اول منطقه، پنجم آسیا و یازدهم دنیا را به خود اختصاص دهد.

به گفته نعمت زاده، بهبود ساخت داخل متناسب با ارتقای سطح فنی موتورهای خودرو، عدم دخالت دولت در قیمت‌گذاری، اصلاح ساختار قطعه سازی و حمایت جدی و موثر از مصرف کنندگان از جمله برنامه های صنعت خودرو بر اساس راهبرد جدید است.

این عضو کابینه یازدهم خاطرنشان کرد: علی رغم رشد منفی صنعت در سال‌های ۹۱ و ۹۲، سال گذشته توانستیم رشد ۶.۵ درصدی را در بخش صنعت تجربه کنیم که بخشی از این رشد متعلق به افزایش تولید خودرو در کشور بود.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد رشد اقتصادی کشور ناشی از بخش صنعت بوده که نشانگر مهم بودن سهم صنعت در اقتصاد است.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید