Performancing Metrics

راهیابی نمایندگان کارگری به مجلس دهم | اتاق خبر
کد خبر: 323129
تاریخ انتشار: 13 اسفند 1394 - 19:37
مهمترین عناوین اخبار هفته جاری به موضوع افزایش تعداد نیروهای کار در سال آینده، تشکیل کمیته دائمی حل مشکل بیکاری در شورای عالی اشتغال، راهیابی نمایندگان کارگری چند استان به مجلس و ایجاد بیش از 6000 فرصت شغلی توسط تعاونی‌ها اختصاص داشت.

اتاق خبر: در هفته ای که گذشت مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ثبت و تشکیل 414 شرکت تعاونی در بهمن ماه سال جاری خبر داد و تعداد اعضای این تعاونی‌ها را 8063 نفر ذکر کرد.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ این گزارش تعداد فرصتهای شغلی ایجاد شده توسط 414 تعاونی را 6342 نفر اعلام کرد.

گزارش مذکور بیشترین تعداد تعاونی ثبت شده را مربوط به استانهای تهران و فارس و بیشترین تعداد تعاونی‌های ثبت شده و فرصتهای شغلی ایجاد شده را مربوط به گرایش‌های صنعت و کشاورزی عنوان کرده است.

این هفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل کمیته‌ای دائمی در شورای عالی اشتغال به منظور حل معضل بیکاری خبر داد و پیش بینی کرد که سال آینده با خبرهای خوبی برای جامعه کارگری همراه باشد.

علی ربیعی همچنین از افزایش تعداد نیروهای کار و فراهم کردن فرصت اشتغال برای آنها خبر داد.

وزیر کار با اشاره به راهیابی نمایندگان کارگری چند استان به مجلس دهم، گفت: اگر کارگران در انتخابات سازمان یافته تر عمل می‌کردند نمایندگان بیشتری به مجلس دهم راه یافته بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر تقویت بنگاههای داخلی، از تولیدکنندگان خواست تا برای ایجاد ارزش افزوده به سمت تولیدات های‌تک بروند.

تشکیل جلسه تصمیم‌گیری دستمزد بدون حضور تمام نمایندگان کارگری از دیگر رویدادهای هفته جاری بود.

علیرغم آنکه تصمیم‌گیری درباره مزد برابر قانون بر مبنای اصل سه جانبه گرایی و با حضور تمام شرکای اجتماعی از جمله، دولت، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی صورت می‌گیرد اما از تمام نمایندگان تشکل‌های کارگری برای شرکت در جلسه رسمی دستمزد شورای عالی کار دعوت به عمل نیامد.

آنطور که نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور گفته این اقدام وزارت کار به منزله آن است که تنها با یک تشکل کارگری برای حداقل مزد به توافق برسد و جلسات دستمزد بدون تنش‌ها و چانه ‌زنی‌های پایان سال برگزار شود.

این هفته معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی وزیر کار از اینکه سیاستگذاری‌های کشور معطوف به جریان کارآفرینی نیست، گفت: متاسفانه هنوز وارد موج کارآفرینی نشده ایم و بنگاههایی هم که توسط کارآفرینان شکل می‌گیرد عمدتا پایدار نیست.

منصوری در عین حال از نمایندگان مجلس خواست تا شرایطی فراهم کنند که با همکاری و هماهنگی وزارت کار جریان کارآفرینی در کشور نهادینه شود.

به اعتقاد معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، باید از ظرفیت کشور برای اشتغالزایی و کارآفرینی استفاده شود و برنامه ریزی لازم برای شناسایی زمینه‌های کارآفرینی و رونق رشته‌های بازار محور صورت گیرد.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید