Performancing Metrics

بانک توسعه اسلامی دستگاه اجرایی طرح سد «سرنی» را تغییر داد | اتاق خبر
کد خبر: 323606
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1394 - 01:15
هیأت مدیره بانک توسعه اسلامی در جلسه ای با تغییر دستگاه اجرایی طرح سد سرنی از شرکت آب منطقه ای هرمزگان به شرکت آب و نیرو موافقت کرد.

اتاق خبر: از شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، «فرزاد هوانورد» مدیر امور برنامه ریزی و قراردادهای طرح سد سرنی، سامانه انتقال و تصفیه خانه اظهار داشت: قائم مقام اجرایی بانک توسعه اسلامی در نامه ای به رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، موافقت بانک یاد شده با تغییر دستگاه اجرایی طرح سد سرنی از شرکت آب منطقه ای هرمزگان به شرکت آب و نیرو را اعلام کرد.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ وی افزود: اهمیت این مصوبه علاوه بر تکمیل فرآیند تغییر دستگاه اجرایی طرح سرنی در بانک توسعه اسلامی، به این دلیل است که برای نخستین بار سازوکار شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به عنوان یک شرکت پروژه محور و با قابلیت مدیریت پروژه طرح های بزرگ آبی توسط یک بانک توسعه ای بین المللی به رسمیت شناحته شده است.
به گفته این مقام مسئول، این موضوع می تواند به عنوان یک فرصت مناسب برای حضور شرکت در بازار مدیریت پروژه های بزرگ آبی در منطقه تلقی شود.
سد سرنی در 34 کیلومتری جنوب شرقی میناب در حوضه آبریز اصلی خلیج فارس و دریای عمان، روی رودخانه سرنی احداث می شود که از قلل رشته کوه «بشاگرد» سرچشمه گرفته و به دریای عمان می ریزد.
این سد از نوع خاکی با هسته رسی است که طول تاج آن 460 متر، عرض تاج آن 12 متر، ارتفاع از پی آن 52 متر، طول سر ریز 170 متر، عرض سر ریز 43.5 متر، عرض در پی 280 متر، طول تونل انحراف 275 متر و حجم بدنه سد بیش از 1.8 میلیون مترمکعب است.
هدف از اجرای این طرح، تامین نیاز بخشی از آب شرب شهر بندرعباس و روستاهای اطراف به میزان 19 میلیون مترمکعب از طریق خط انتقالی به طول 38 کیلومتر توسط یک واحد تصفیه خانه به ظرفیت دو مترمکعب در ثانیه و نیز تامین 9 میلیون مترمکعب آب در سال برای حفظ تعادل سفره زیرزمینی و محیط زیست در وضع موجود است.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید