Performancing Metrics

لزومی ندارد چوب مصرفی کشور از جنگل‌ تأمین شود | اتاق خبر
کد خبر: 324318
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1394 - 11:05
وزیر دادگستری کشور با یاد آوری اینکه رییس جمهور سال گذشته در سفر به مازندران اعلام کرد که جنگل ها به حال خود واگذار شود و بهره برداری از آن صورت نگیرد،گفت: میزان تولید چوب در کشور بسیار پایین است و لزومی ندارد که چوب مصرفی کشور از جنگل‌ تأمین شود.

اتاق خبر: حجت السلام مصطفی پورمحمدی در سومین روز هفته منابع طبیعی که به عنوان منابع طبیعی، قانون و حفاظت نامگذاری شده است در سالن الغدیر سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: رییس جمهور که سال گذشته به استان مازندران سفر کرد در آنجا اعلام نمود که جنگل ها به حال خود واگذار شود و هیچ گونه  بهره برداری از آن صورت نگیرد.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی خاطر نشان کرد: تخریب منابع طبیعی ، خشک شدن دریاچه ها و تالاب ها و افزایش سطح بیابان های کشوراتفاقی نیست که دیروز و امروز به وقوع پیوسته باسد بلکه طی سال های طولانی و بر اساس یک  بی انضباطی اتفاق افتاده  و این گونه نیست که یک دولت و یا  سازمان جنگل ها و  حفاظت محیط زیست را سیبل کنیم و مقصر اصلی این خرابی ها  جلوه دهیم .

پورمحمدی تصریح کرد: باید نقشه های هوایی و عکس های ماهواره ای را مد نظر قرار دهیم و اگر 50 سال سیر قهقرایی و تخریب منابع طبیعی به وجود آمده است ، از اکنون  تلاش کنیم تا در همین مدت وضعیت را به حالت گذشته برگردانیم.

وی جنگل ها و مراتع را متصل به زندگی انسانها دانست و افزود: هیچ کس از ما نمی پذیرد با اقدامات خود زندگی انسانها را با خطر مواجه کنیم.

این مسئول دادگستری کشور همچنین تاکید کرد: اگر در گذشته افرادی زمین هایی را بدست آورده اند و سند مالکیت دارند اما زمین شان ملی اعلام شده است، آن زمین باید به منابع طبیعی برگردد و منابع طبیعی معوض یا جبران خسارت نماید.

وزیر دادگستری کشور همچنین گفت: ما در دولت تحت فشار مطالبات اجتماعی هستیم و بر اساس تعدد کار  گاهی اوقات ممکن است  برخی از حقوق سازمان جنگل ها از دستور جلسه خارج شود.

وی یادآور شد: باید درخواست های منابع طبیعی اولویت بندی شود و این اولویت ها به عنوان مطالبات اجتماعی مردم دربیاید.

درهمایش سومین روز هفته منابع طبیعی تعدادی از جنگلبانان ، محافظین افتخاری، قضات دادگستری،  روسای دادگستری و برخی از مدیران کل منابع طبیعی استان ها که در امر حفاظت از منابع طبیعی  نمونه شناخته شده اند مورد تجلیل قرار گرفته اند.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید