Performancing Metrics

لوایح دولت برای مبارزه با زمین‌خواری کافی نیست | اتاق خبر
کد خبر: 324457
تاریخ انتشار: 19 اسفند 1394 - 10:08
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی:
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: لوایحی که امروز از سوی دولت برای مبارزه با زمین خواری ارائه شده است نیز برای مقابله با این امر کافی نیست.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عزت الله یوسفیان‌ملا گفت: قوانین کشور برای مقابله با پدیده زمین خواری مناسب نیست و این امر دست زمین خواران را به سوی زمین، کوه، دریا و دیگر منابع طبیعی کشور دراز نگه داشته است.

وی با اشاره به اینکه لوایح زیادی در دوره های مختلف مجلس شورا ی اسلامی برای مقابله با زمین خواری به تصویب رسیده است، تصریح کرد: در کشور 3 میلیون و 300 هزار هکتار زمین واگذار شده است، اما باید دید چه مقدار از این زمین ها صرف احداث بیمارستان و مدرسه و دیگر اماکن بهداشتی و رفاهی در کشور شده است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی افزود: در طرح طوبی فردی 120 هکتار زمین گرفته و از همین زمین به عنوان وثیقه استفاده کرده و وام دریافت کرده است و به جای ایجاد باغ و کاشت درخت، برج ساخته و به فروش رسانده است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: این فرد برای فرار از تخطی خود، قانون را با صدها نفر مواجه کرده است که صاحب خانه شده‌اند.

عضو ستاد مبازره با مفاسد اقتصادی افزود: باید در مجلس شورای اسلامی قوانینی تصویب شود که بتواند در اسرع وقت اراضی را که توسط زمین خواران تصرف شده خلع ید کرده و یا به قیمت روز به آنان فروخته شود.

وی با اعلام اینکه لوایحی که امروز از سوی دولت برای مبارزه با زمین خواری ارائه شده است نیز برای مقابله با این امر کافی نیست، تصریح کرد: در بسیاری از بی‌قانونی‌ها دست حامیان قدرتمندی در کار است که باید برای این امر تدبیری اندیشیده شود.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید